Терминът "18-30 holiday" се използва често за определяне на конкретния начин, по който влизащите в тази възрастова група обичат да почиват - с безкрайни купони, алкохол, наркотици и безразборен секс. Поне така бе доскоро. Сега играта е на път да се промени коренно.
И в основата на тази промяна е не ценностната система на младите, а социалните мрежи. Мястото, в което прекарваме по-голяма част от деня си, ни кара да преосмислим начина, по който прекарваме лятната и всяка друга ваканция.
Източник: iStock
Както се шегуваме често, все едно не си бил някъде, ако не си се тагнал оттам. Да, обаче само отбелязване отдавна не е достатъчно. Трябват си и много снимки, минати през филтрите на Instagram и споделени във всички профили. Това някак осмисля всяко пътуване.
И именно заради този начин за споделяне, самите преживявания също претърпяват промяна. Вече никак не е готино да напишем статус във Facebook как сме препили снощи и сега не знаем къде ни е главата, да не говорим за стигане до плажа.
Източник: iStock
Много повече харесвания ще съберем ако пуснем снимка към 10 сутринта, когато махмурлиите още спят, на която позираме на почти празния плаж с книга и фрапе в ръка. А вечерта да се похвалим какъв спокоен и романтичен ресторант край брега сме намерили.
Желанието да направим перфектния кадър и да си щракнем яко селфи, каквото никой от приятелите ни няма, често се оказва решаващо - дори в избора на хотел. Затова вече много места за настаняване и хранене се определят като "instagrammable" - предлагащи условия за заснемане на снимка, която си заслужава да се сподели в социалната мрежа.
Източник: iStock
Ето как кадрите, споделени във Facebook и Instagram от конкретно място, оказват все по-голямо влияние върху избора. А храната, културата и музиката са много по-определящи фактори за това къде и как ще почиваме от наличието на дискотеки и големи количества алкохол.
Тези изводи произлизат от проучване на международната туристическа агенция Thomas Cook. Неговият акцент винаги е бил именно върху възрастовата група 18-30 години. А сега се налага да трансформира предложенията към тях, за да отговори на променените изисквания.
А те са свързани и с това ваканцията или да е луксозна, или въобще да не я предприемаме. Освен избор на места, които изглеждат добре в социалните мрежи, залагаме на качествена храна и опознаване на местната култура и забележителности, не само на баровете.
Източник: iStock
Именно с всички описани по-горе промени се заражда вълната на т.нар. его ваканции. Това определение идва от факта, че желаем да се покажем като нещо повече пред другите, да споделим своите луксозни преживявания и така да подхраним своето его. А то отдавна е тясно свързано със самоличността, която сме си изградили в социалните мрежи.
И сега на ход е туристическият бранш. Той трябва да възприеме, преработи и реализира на практика тази тенденция. Може и да звучи доста по-добре от бар кроулове, но остава едно неприятно усещане за фалш и живеене заради лайковете.
Пътешествия, а не ваканции. В повечето случаи на снимките сме сами, а те са почти професионални. Търсим нови преживявания, каквито другите още не са открили. Търсим релакс, път към себе си. А дали ще се загубим някъде между истинската си същност и тази в социалните мрежи, зависи само от нас.