Тагът #aperolspritz има около 1 200 000 публикации в Instagram. И макар това да е относително мерило за популярност, няма как да отречем изключителния успех, на който се радва коктейлът Aperol Spritz в последните години.

Той се дължи отчасти на рекламната кампания от 2017 г., целяща да популяризира италианския аперитив Aperol, създаден още през 1919 г. Част от нея е и създаването на коктейла, който съдържа аперол и просеко, малко газирана вода и резен портокал. И тук идват проблемите.

Ако оставим настрана фактът, че самият Aperol е подсладен със захарин, идва ред на просекото. Обикновено това, което барманите използват за коктейли, е с ниско качество и е допълнително подсладено. Така се получава коктейл с атрактивен цвят, но не особено добър вкус, който отгоре на всичко е бъкан с калории.

Затова добрите бармани съветват да променим няколко неща в пролетно-летния си шприц коктейл. Първо: съотношението трябва да е 3:2:1 - 3 части просеко, 2 части аперитив, 1 част сода. Второ: използваме качествено просеко или шампанско. Трето: избираме аперитив, който не съдържа толкова много допълнителна захар, като различни видове вермути например.