Вечният проблем с батерията на смартфона ни е застигал на всевъзможни места. Ако нямаме наблизо контакт, но пък пътуваме в колата, все пак положението не е неспасяемо. Но доколко е полезно да го включваме периодично и за кратко в запалката на автомобила?
Оказва се, че подобна практика не води до нищо добро нито за апарата, нито за зарядното. В задръстванията и на дълъг път често нямаме особен избор. Резултатите от опитите обаче показват, че май е по-добре да се сдобием с преносима батерия, а не просто да посягаме към запалката.
От нея по зарядното протича по-ниско електрическо напрежение, отколкото е това, от което се нуждае нашият смартфон. Оттук следва по-бързо поглъщане на енергия - с цел успешно вдигане на процентите на батерията, което е над възможностите на зарядното. Така се получават прекъсвания в зареждането, които сериозно увреждат батерията.

Източник: iStock
Още по-вредно е да използваме и навигацията, докато зареждаме апарата. По този начин едновременно разреждаме и зареждаме. По-малкото зло е използването на качествен и, разбира се, малко по-скъп адаптор. Благодарение на него токът ще бъде с по-висок ампераж, а вредата върху телефона - по-малка, пише Reader's Digest.
vladislav-stoyanov
на 10.09.2018 в 01:51:17 #2Жоре, при по-малко напрежение тока е по-голям и обратното. Прочети малко преди да се излагаш
georgi-dimov
на 07.08.2018 в 07:12:32 #1Абсолютно невярно! Ако напрежението на зареждане е по-ниско, тогава зарядния ток е по-малък.... Марш обратно в седми клас!