Въпреки слабата научна обосновка, иноваторът във винарската индустрия Кларк Смит заявява смело: "Музиката влияе на вкуса на виното".

Важно е да се доуточни, че в теорията не става въпрос за това, как с хубавата музика ще можеш да оцениш и качествата на виното.
Фокусът е друг - Смит твърди, че рецепторите възприемат виното като добро/лошо, под влияние на музиката.

Естествено, има и експерименти. Ентусиастът в продължение на няколко месеца опитва 150 различни вина в комбинация с 250 различни песни за да открие хармонията и дисонансите.
Към експерименталната част се включват и други хора, повечето от които се съгласяват с твърденията му - виното наистина си има предпочитания към музикалното оформление.

Ето ги и зависимостите между вино и музика, до които Смит стига:

Постулат №1
Червените вина се нуждаят от музика в минорна октава или такава, която навява негативни емоции (Doors - "People are strange", Carmina Burana). Те не обичат веселата музика.

Постулат №2
Виното Пино е идеално в компанията на секси музика (може би Принс, или Бари Уайт)

Постулат №3
Кабернето обича гневната музика (Metallica е изборът на Смит, но всяка група в "гневния" регистър трябва да свърши работа)

Постулат №4
Никога не си пускайте полка с каквото и да било вино. Пагубно е.

Дали Смит е прав, науката все още мълчи. Но никой не е казал, че опитите трябва да спрат. А и щом става въпрос за виното, музиката и науката, кой не би се жертвал?