Германците не понасят, когато ненужно разголени жени ги приканват да си купуват различни стоки. Всяка година "Независимият наблюдателен съвет" по въпросите не рекламата в Берлин получава стотици жалби срещу различни рекламни кампании. В повечето случаи германците са възмутени от шовинистичните мотиви в рекламата, отбелязва „Дойче Веле".

Разголена красавица, рекламираща колбаси на фирмата Fleischwaren Frischdienst, е само един от многото шовинистични рекламни мотиви, възмущаващи германците. Унижаващите жената мотиви, използвани в рекламата, са станали повод за 42% от жалбите, изпратени през миналата година в съвета. В сравнение с 2007 г. техният брой е нараснал с 9%.

Най-голямо негодувание предизвиква рекламата на малките фирми. Техните собственици много често се обръщат към рекламни агенции, които не се отличават с особена фантазия. Само за миналата година "Независимият наблюдателен съвет" по въпросите на рекламата са разгледали 264 жалби.

В 88 случая представителите на тази организация са се съгласили със съдържащата се в тях критика и са се обърнали към фирмите с искане на променят рекламата си. Повечето собственици на рекламираната продукция са се съгласили с претенциите, съобщава БГНЕС.