Една от последните тенденции в Южна Корея е инсценирането на собственото погребение, предаде АП.
Ритуалът е личен и малко зловещ, но осигурява няколко безценни мига авторефлексия за преосмисляне на думи, дела, отношения и въобще всичко, което определяме като ценно в живота.
След като прочитат смирено своите завещания, седем напълно здрави студента влизат в ковчези в слабоосветената зала.
"Бих искал да дам на всички вас още ден живот, но е време да ви положим в ковчезите", казва мъж в черен костюм по време на церемонията. "Надявам се, уморената ви плът да почине в мир."
Следва заковаване на ковчезите. Отгоре им се изспва пръст докато светлините се изгасят на фона на погребална музика.
Приглушени хлипания се чуват от някои от ковчезите. След около 15 минути сандъците се отварят и петимата мъже и двете жени са "преродени".
"Наистина се изплаших докато бях в ковчега, но и мислех много за майка ми", споделя 23-годишната Лий Хйе-йънг за изживяването. "От сега нататък ще живея по-различно, така че да не съжалявам за нищо в живота."
Това "удоволствие" струва по 325 долара на клиент.
Някои от водещите компании виждат услугата като начин да повишат ефективността на служителите си. Южнокорейският филиал на Samsung Electronics Co. изпрати 900 свои служители през 2006 за да изживеят същото "прераждане".
Ко Мин-су, който води церемониите и е началник в Korea Life Consulting, казва, че в този ритуал са взели участие около 50 000 души, откакто е започнал бизнеса през 2004-та. Повечето от клиентите са във възрастта между 30 и 40 години. В момента компанията му има 8 офиса в цялата страна, а напоследък са се появили и фирми-копирачи.
"За да умрем добре, трябва да живеем добре", споделя той. "Много от участниците плачат докато четат завещанията си, което означава, че има неща, за които съжаляват."
Ко, 40-годишен бивш застрахователен агент, започва бизнеса след като осъзнава, колко крехък е живота - двамата му по-големи братя загиват в самолетна и в автомобилна катастрофа.
"Всеки може да умре неочаквано", завършва той.