Световното първенство по футбол подлуди всички рекламисти и фенове. Резултатите не закъсняха - голяма част от фирмите обвързаха кампаниите си със спортното събитие на годината и премериха размера на своите рекламни бюджети и силата на своите  копирайтъри.

Причините за това са формулирани много добре от Джо Триподи, шеф на маркетинга в Coca-Cola:  "Футболът е най-големия спорт в света... ако сте търсили точка на страст по света, не може да намерите по-голяма от тази. Ние не правим това, защото обичаме футбола, а  защото мислим, че футболът е най-добрата платформа за продаването на повече продукти и за изграждането на  емоционална връзка с потребителите."

Самата Coca-Cola влиза в класацията с рекламата с най-масово участие на фенове по света. Компанията базира мултинационалната си кампания около екстравагантни празнувания на отбелязан гол.

Безалкохолният гигант сключи сделка с YouTube, покриваща 120 държави и окуражаваща онлайн потребителите да гласуват за най-добро празнуване и да качват свои собствени клипове. www.fifa.com/celebrations

Безспорно обаче най-чакания и най-касовия хит сред рекламите е новата кампания "Write the Future" на Nike. В нея суперзвездата на английския футбол Уейн Рууни се явява в неочаквана роля - небръснат, потен, мръсен, ядящ студен боб на стълбите на ужасно изглеждащата си каравана в Манчестър.

Привържениците на „трите лъва" могат да бъдат спокойни. Просто Рууни е един от актьорите в рекламата на Nikе „Напиши бъдещето" , чието послание е, че най-малката грешка може да доведе до доживотна слава или до огромно нещастие.

Във видеото освен Рууни участват звезди като Дидие Дрогба, Фабио Канаваро, Кристиано Роналдо, Роналдиньо, Тио Уолкът, Сеск Фабрегас и Андрес Иниеста

Как високи токчета ритат футболна топка ще видите по Fashion Tv - най-елегантната реклама в класацията. В нея участва отбор, съставен от някои от най-красивите жени на планетата, като дамите не на шега  удрят глава на топката, подават пас и пазят на вратата.

Hyundai се отличи с най-дългата реклама - тя е на цели 200 метра пред терминала заминаващи на международното летище на Франкфурт. Рекламата насърчава хората да „почувстват играта" като участват в събитията, орканизирани от корейската компания във връзка с Мондиала.

Върху 600 кв. м. са изобразени привърженици на всичките 32 участнички в световното и, естествено, новите модели коли на компанията.

Денил се включи в Световното празненство на футбола  не с рекламни билбордове и клипове и без да се подпира на рекламни бюджети с много нули, а с абсолютно изненадваща идея, която бързо  прелетя националните граници с помощта на facebook и youtube.

Лицата на еднаквите манекени от витрините на магазините са боядисани като тифози на всички отбори от първенството.

Ярките, пъстри  цветове пренесоха еуфорията от терена в магазина, а футболната тематика подчерта  спортния характер на Денил. Това уникално хрумване веднага беше оценето от гостите в магазините на Денил, които не пропускат да се снимат до моделите.