Тенденцията за отворени пространства в офисите започва от Силиконовата долина и се разпространява с бясна скорост. Посочваните предимства на този модел са по-добра комуникация, прозрачност, креативност и продуктивност, съобщава Канал 3.
През последните години модата малко позатихна, след като излязоха множество статии, твръдящи, че всъщност отворените пространства действат разсейващо и водят до по-лоша концентрация на служителите.
Моделът се възприема и в офиса на онлайн списанието на The Bold Italic в Сан Франциско. С времето обаче започва все повече да се откроява фактът, че служителите са далеч по-продуктивни, когато работят от къщи, а след това се връщат на работа освежени и по-щастливи.
Компанията се задълбочава в темата и стига до извода, че причината на служителите да им харесва да си работят в дома не е липсата на разсейващи фактори, а споделеният от всички до един факт, че вкъщи работят без панталони.
Така компанията решава, че дрехите са последната преграда до наистина перфектната работна среда. Целият екип работи без дрехи през месец март. Експериментът естествено не се приема с ентусиазъм от всички, но на 2 март служителите идват на работа с нервно, но любопитно изражение.
Отнема точно един час да премине неловкото усещане и до третия ден ситуацията изглежда абсолютно нормална, а и резултатите са безспорни - продуктивността се засилва значително и между служителите се получава една по-добра връзка. Новото мото на списанието е "Освободи гениталите си и ще освободиш ума си".