"Темата на криминалните романи е истината: нищо повече, нищо по-малко. Нима в един свят, изпълнен с несигурност, не носи особено удовлетворение да стигнете до последната страница с убеждението, че вече всичко ви е ясно?"

Обяснението за тайната на криминалните романи се появява на страница 511 в "Мозайка от убийства", а Антъни Хоровиц е свършил четворна работа преди да достигне финалната 607-а: написал е две криминални истории, взел е фиктивно интервю от несъществуващ автор и е дал просто, но чудесно определение на това защо четенето на подобни сюжети ни носи удовлетворение.

Снимка 387738

Източник: Еднорог

Нямаше как да не се доверим на Хоровиц. Преди да стане автор на бестселъра на Ню Йорк Таймс "Мозайка от убийства" (Magpie Murders в оригинал), той е сценарист на един от най-симпатичните и китни британски сериали "Убийства в Мидсъмър". Атмосферата в началото на романа доста напомня именно случаите на инспектор Барнаби - идилична британска провинция с пасторално селце, в което всеки жител има тайна. В "Мозайка от убийства" тайните са причина за няколко смъртни случая, но по-любопитното е, че те се случват в два напълно различни свята.

Единият е светът, създаден от писателя Алан Конуей, в който убийствата в Саксби на Ейвън трябва да бъдат разрешение от верния му герой - детективът Атикус Тип. Другият е реалният свят, в който редакторката Сюзън Райлънд трябва да разбере дали Алан Конуей наистина се е самоубил, преди да довърши последния си криминален роман.

Антъни Хоровиц

Източник: Еднорог

Антъни Хоровиц

Хоровиц успява да преплете двете истории майсторски, като ни кара да очакваме разрешението на едната, докато потъваме все повече и в другата. Голяма заслуга за бързото прелистване на страниците има и преводът на Богдан Русев. А най-важното е, че накрая знаем кой е убиецът и в Саксби на Ейвън, и на Алан Конуей. А това със сигурност ни кара да затворим последната страница на "Мозайка от убийства" с доволство. 

"Мозайка от убийства" (21.90 лв.) е в книжарниците от "Еднорог"