Black Rock Studio, създателите на впечатляващия Pure се завръщат с нов проект. Различен проект, наречен Split/Second. От българския сайт 3dzone.bg са се свързали с Ник Бейнс (ръководителя на проекта), Пол Гленси (главния дизайнер), Дейвид Джефрис (техническия отговорник), Стив Ъпхил (франчайз главен художник) и Тони Бекуит (вицепрезидент на Black Rock Studio), за да ви дадат отговори на всички въпроси, които можете да имате във връзка със Split/Second.
3dzone: За разлика от филмите и другите жанрове при игрите, рейсърите не се нуждаят от сюжет, за да са привлекателни за аудиторията. И все пак, какво се случва в Split/Second? Чия роля поемаме и за какво ще се борим?
Black Rock Studio: Split/Second поставя играча в ролята на състезател към популярно телевизионно шоу, ориентирано към високоскоростни състезания с автомобили, екшън и експлозии зад всеки ъгъл.
3dz: Каква е композицията на Split/Second по отношение на пистите - отворен свят за изследване или поредица от различни затворени писти, също както беше в Pure?
BRS: Всички състезания в играта се състоят от затворени писти, но всяка ще включва по няколко различни маршрута, които ще се отварят, при срутването на определени обекти.
3dz: Как ви хрумна идеята да комбинирате рейсинг с експлозии в холивудски стил? Сигурни ли сте, че нямате някакво вземане-даване с Майкъл Бей?
BRS: Искахме да направим игра, която позволява на играча динамично да деформират околната среда, докато се състезават - използвайки гигантски експлозии изглежда, че е най-доброто решение в случая... А и в крайна сметка, кой не обича да кара бързи автомобили и да взривява някакви неща около себе си?
3dz: Вече сте споменавали в други интервюта, че в играта ще бъдат включени различни степени на тези експлозивни събития. Можете ли да ни дадете пример за подобно събитие от най-разрушителна степен, което все още не е показвано?
BRS: Да, нещо наистина колосално откъм специални ефекти е локацията „доковете", където гигантски стар кораб е занемарен сред кранове, товар и различни машини. Първоначално ще се минава под него, но още в следващата обиколка ще можете да предизвикате падането от крана на основна, голяма част от двигателя, която ще блокира предния маршрут и ще отвори нов, откъм задната страна на кораба. Там, сред купчините от чаркове, трасето ще стане по-предизвикателно и опасно. По-късно, ще е възможно да взривите подпорите държащи кораба на сушата, пускайки го във водата и тогава ще се движите изцяло върху плаващите останки на същия.
3dz: А какво ще се случи, ако играча стане жертва на тези експлозии и колата бъде ударена, примерно от самолет? Възможен ли е случая, при който се активира събитие и играча попада в собствения си капан?
BRS: Принципно, ако имате достатъчно бързи реакции, може и никога да не станете жертва на касапницата от специални ефекти. Алтернативата ще ви запрати извън пистата и/или ще потроши автомобила ви. И да, напълно възможно е ако тотално объркате тайминга да попаднете в собствения си капан.
3dz: Възнамерявате ли да включите забавен каданс и да речем CPU асистент за по-добро следене на разрухата, която ще се сипе от екрана? Може би сте ни приготвили други кинематографични похвати? В допълнение, ще има ли камера от трето лице в Split/Second?
BRS: За да следите максимално прецизно случващото се, ще използваме разнообразни кинематографични похвати, които на този етап от разработката е невъзможно да споделим. Камера в трето лице ще има, такава от погледа на шофьора, също.
3dz: Каскадите и експлозиите в типичен холивудски стил са страхотно хрумване, което отличава Split/Second от другите заглавия в жанра, но ще има ли вариант да изключим тези събития? И какво ще се случи, ако ги няма специалните ефекти, играта ще бъде ли все така забавна?
BRS: Самите писти, автомобилите и усещането за скорост са достатъчно забавни и без задействането на експлозивните събития - но все пак, фокуса на играта е насочен към тях и не сме обмисляли опция за изключването им. Естествено, решението дали, кога и колко ще ги използва, зависи изцяло от играча.
Останалата част на интервюто можете да прочетете ТУК