Развитието на изкуствения интелект е безспорно и той вече навлиза дори в автомобилния сектор, като вече не един и два автомобила вече са снабдени с ChatGPT например.

Себастиан Семятковски, който cъĸpaти хиляда човека, зa дa ги зaмeни c изкуствен интелект, но сега вpъщa хора на работа, зaщoтo "нищo нe e пo-цeннo oт чoвeĸa"

Себастиан Семятковски, който cъĸpaти хиляда човека, зa дa ги зaмeни c изкуствен интелект, но сега вpъщa хора на работа, зaщoтo "нищo нe e пo-цeннo oт чoвeĸa"

Защо промени мнението си

Любопитното е, че подразделението на Volvo в Саудитска Арабия е решило да се довери на изкуствен интелект за създаването на нова реклама.

Тя е продуцирана от базираното в Дубай студио Lion Creative и накара много хора да я коментират... заради липсата на коли в нея. Оказва се, че именно това е първата реклама на Volvo, създадена изцяло от изкуствен интелект.

Самата реклама

За своите 44 секунди продължителност видеото не показва нито един автомобил. За сметка на това ни пренася през най-различни красиви арабски пейзажи и хора, които се радват на заобикалящата ги среда. 

От тълпа аплодиращи жени до бегачи, които тичат през пустинята, рекламата на Volvo наистина е визуално впечатляваща. На фона на сменящите се пейзажи и хора пък чуваме женски глас, който се опитва да ни убеди, че колкото и да са амбициозни, мечтите не са недостижими.

За създаването на рекламата, която има за цел да стимулира продажбите на Volvo в Близкия изток, Lion Creative са използвали генеративният AI MidJourney, който е създал визуализациите. Докато ChatGPT е имал основна роля в оформянето на сценария, пише ADWEEK.

Използването на изкуствен интелект пък е намалило чувствително времето за създаването на рекламата от месеци на няколко седмици.

Въпреки това, в социалните мрежи се намериха немалко хора, които да критикуват фактът, че в реклама на автомобилна марка не се показва нито една кола. 

Защо няма коли в рекламата

Осама Садик, който оглавява Lion Creative, казва, че това е било нелеко решение. Но то е продиктувано от стремежа рекламата да разкаже изцяло човешка история чрез включването на местни хора в нея. "Показването на кола би отклонило вниманието на разказа", допълва още той.

Фактът, че в рекламата на Volvo пък са включени жени е част от по-широкото послание, което марката иска да отправи към този пазар. Защото едва от 2018 г. жените в Саудитска Арабия имат правото да шофират.

Новото Volvo ES90 е с до 700 км пробег и 670 к.с.

Новото Volvo ES90 е с до 700 км пробег и 670 к.с.

Шведите дават нова силна заявка при електромобилите

"Посланието е, че всичко е възможно. Продължаваме напред, нека направим това заедно", казва Шейн Баркър, който е консултант и дигитален стратег.