Когато преди няколко години се появиха електрическите скутери под наем, те изглеждаха като обещаващ начин за справяне с доста проблеми. Сред тях беше бързото и независимо придвижване в градска среда, намаляването на трафика, както и на емисиите с вредни газове.
Но проблемите, свързани с тротинетките, се оказаха повече. Неразумното им каране доведе до редица инциденти, сред които и такива с фатален край. А зарязването им на различни публични места в градовете ставаше пречка, а не улеснение на движението.
Париж стана първият град, който официално ще забрани ползването на електрически скутери под наем. Това ще се случи, след като референдум през изминалия уикенд показа, че 90% от гласувалите са против тротинетките.
Източник: iStock
Те бяха въведени във френската столица през 2018 г. - тоест изминало е достатъчно време, за да бъдат видени всичките негативи от ползването им. През изминалата 2022 г. например има три смъртни случая и 459 човека, които са ранени при инциденти с тротинетки в Париж, съобщават Guardian.
"Скутерите се превърнаха в най-големия ми враг. Страх ме е от тях. Париж стана град на анархията - не останаха места за пешеходци", коментира 50-годишната учителка Сузон Ламбер пред AFP.
Източник: iStock
Не е ясно точно от кога ще влезе в сила забраната за ползване на електрически скутери, които ще засегнат редица компании, които оперират в Париж като Lime, Dott и Tier. Ясно е обаче, че новите норми не важат за личните тротинетките, които остават позволени.