Все повече изследвания показват огромното значение, което има времето, което отделяме на децата си. С повече персонално внимание от наша страна те израствам по-уверени и самостоятелни личности. Времето, което отделяме, за да им четем книжки, пък има още по-ползотворен ефект - те научават много повече думи и се справят по-лесно с четенето, отколкото децата, на които не е било четено.
Източник: iStock
Проучване на щатския университет в Охайо, публикувано в Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics, показва шокиращата разлика между деца, на които е било четено и такива, които не са слушали приказки. Тези, на които е била четена по една книжка на ден, знаят около 290 хиляди думи повече до започването на училище от тези, които са нямали достъп до детски книжки.
Източник: iStock
"Децата, които са били изложени на по-богат речник, са по-подготвени да видят тези думи изписани, когато станат първи клас," казва асистент проф. Джесика Логан, автор на изследването. От раждането си до 5-годишна възраст в ежедневния си живот децата чуват около 5 хиляди думи. За същия период тези, на които са четене книжки поне веднъж или два пъти в седмицата, чуват около 64 хиляди думи.