Миналата седмица официално бе представен Alfa Romeo Milano - автомобилът, с който италианската марка се връща на пазара в B-сегмента.
Моделът е важен за Alfa Romeo поради няколко причини. Едната е налагането на пазара на марката, като още с представянето си бе дадена висока заявка. А другата, че Milano е първият електрически автомобил на италианците.
И определено можем да кажем, че Alfa Romeo Milano прикова вниманието при представянето си, но не само в положителен аспект. Изпълнителният директор на Stellantis, от която е част и Alfa Romeo, Карлос Таварес даде ясно да се разбере, че марката няма да бъде продавана, като заяви, че е получил предложение от Китай за нея.
Източник: Alfa Romeo
Таварес също така бе категоричен, че компанията остава вярна на Италия и няма да премества производствените си бази от страната. Въпреки всичко, Milano ще се произвежда доста далеч и от Милано, и от Италия - в Тихи, Полша. Като това ще е първият автомобил на Alfa Romeo, който ще се прави изцяло извън Италия. Именно това стана повод за недоволство.
Най-вече у министърът на индустрията на Италия - Адолфо Урсо. Според Reuters, той е заявил, че автомобил, наречен Milano, не може да се произвежда в Полша, защото това е забранено от закона. Урсо визира италиански закон от 2003 г., който е насочен срещу продукти, които невярно твърдят, че са италиански, а всъщност не са.
Източник: Alfa Romeo
"Този закон постановява, че не можете да давате означения, които подвеждат потребителите. Така че кола, наречена Milano, трябва да бъде произвеждана в Италия. В противен случай дава подвеждаща индикация, която не е позволена от италианското законодателство", казва още министърът.
Това е поредният път, в който се обтягат отношенията между италианското правителство и Stellantis, защото италианците като цяло искат компанията да увеличи автомобилите, произвеждани в страната.
Самият Карлос Таварес пък заяви на премиерата на Alfa Romeo Milano, че основното решение първият електрически автомобил на марката да се произвежда в Полша се дължи на цената. По думите му пред Automotive News Europe Milano би струвала с 10 000 евро повече, ако се произвежда в Италия.