Всеки един голям автомобилен производител се опитва да предугади бъдещето или поне да се подготви по-добре за него.

Rimac Nevera подобри цели 23 рекорда за ускоряване и спиране

Един електромобил - 23 рекорда за ускорение

Rimac Nevera е по-бърза и от вятъра

В така очертаващата се картинка изглежда, че електрическите автомобили са неизбежни, но все още има някои неща по тях, които трябва да бъде усъвършенствани. Като например пробега и времето за зареждане.

Ето защо от BMW са решили да потърсят сътрудничество с една базираната в Хърватия компания Rimac. От официално прессъобщение става ясно, че BMW Group и Rimac Technology ще работят заедно върху усъвършенстването на технологията за електрическите автомобили.

Снимка 625010

Източник: Rimac Automobili

Всъщност общата им цел е да създадат иновативни решения за високоволтови батерии, които да бъдат използвани в избрани електромобили в бъдеще. От BMW със сигурност не са избрали случайно именно Rimac, защото създадената от Мате Римац компанията в момента може да се похвали, че произвежда една от най-скъпите и бързи коли в света - Nevera, която е задвижвана от... електричество.

Според Electrek, партньорството означава, че Rimac ще снабдява BMW с високоволтови батерии за следващите им поколения електрически автомобили. А кои ще са те трябва да разберем през втората половина на това десетилетие.

Към този момент BMW се снабдява с батерии от пет места в световен мащаб, като в плановете им влиза да изградят заводи за батерии в Южна Каролина, Мексико, Унгария и Китай.

Снимка 660591

Източник: BMW

Самият Мате Римац написа във Facebook, че компанията му си сътрудничи и с други автомобилни производители, но сделката с BMW е от голямо значение, защото сложността и напредъка на продукта, размера на договорената сделка и доверието са много големи.

Римац казва, че за него всичко е започнало с BMW 3 серия от 1984 г., което превърнал в кола с електрическо задвижване, когато е бил едва 20-годишен. Всъщност Мате Римац дори казва, че през последните две години работят с BMW и голяма част от кампусът на Rimac в Хърватия е посветен именно на батериите за новите поколения автомобили на немците.

Rimac Campus - кампусът за 200 милиона евро, който се строи в Хърватия

Кампусът за 200 милиона евро, който се строи в Хърватия

Един наистина вълнуващ проект

Към момента не са обявени подробности и финансовите параметри по сътрудничеството, но Мате Римац твърди, че това е най-голямата сделка в историята не само на компанията му, но и на Хърватия като цяло.