Volkswagen разбира от бусове. Още от времето на хипарския Volkswagen T1, германците доказват, че знаят как да направят транспортно средство за голяма компания или семейство, което не е просто поредния скучен пътнически ван, а член на същото това семейство. Като приятел на четири колела.

Volkswagen ID. Buzz - свързващо звено между минало и бъдеще или нова икона (тест драйв)

Volkswagen ID. Buzz - свързващо звено между минало и бъдеще или нова икона

Защо не трябва да се приемаме толкова насериозно

Еманацията на всичко това беше електрическият I.D. Buzz, който карахме наскоро. Но е време да стъпим отново здраво на земята и да признаем, че I.D. Buzz не предлага седем седалки, а пробегът му с едно зареждане не ни е достатъчен.

Сега ни трябва нещо, което е по-голямо, по-скептично относно масовата електрификация и по-конвенционално. Трябва ни Multivan. При това дизелов.

Снимка 630928

Източник: Volkswagen

Трябва да признаем, че изпитваме истинско вълнение, когато ни предстои дълго пътуване с ван. Усещаме го като частен автобус, в който може да си раздвижим краката, да се протегнем, без да цапардосаме човека до нас. Дори да сложим стек с минерална вода между нас и същия да не ни пречи.

Това е невъзможно в нормалните коли от типа седан, комби, дори джип. Усещането е като да си част от рок банда, а когато спрем на бензиностанцията, усещаме завистливите погледи на останалите пътуващи, на които болката от схващането във врата, кръста и коленeтe тепърва ги е ударила.

БЕЗ БОЛКА

Volkswagen Multivan е универсално средство за постигане на пълен комфорт на пътя и това не е преувеличено твърдение. От шофьорска гледна точка, позицията на седене е висока, стъклата и огледалата за задно виждане са гигантски, което осигурява обзор и дава спокойствие на дълъг път.

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

Модификация: Multivan 2.0 TDI DSG

Работен обем: 1968 куб. см.

Мощност: 150 к.с.

Въртящ момент: 360 Нм

Ускорение: 11.6 сек. до 100 км/ч

Максимална скорост: 190 км/ч

Среден разход: 5.3 л/100 км

Трансмисия: 7-степенна автоматична

Базова цена: 85 205 лв.

От друга страна, освен пространство, седящите на задните два реда седалки, разполагат с индивидуално управление на климатичната инсталация, което означава, че няма нужда да се провикват и да убеждават шофьора да коригира температурата. Идеално за кисели тийнейджъри.

Също толкова идеално за тях е наличието на много USB портовете навсякъде в интериора, за да могат да си зареждат мобилните устройства, на които да гледат видеа със спорно съдържание или да играят тъпи игри с in-app purchases. Дано само нямат достъп до кредитна карта на някой от възрастните на предните седалки.

Впрочем отзад е подходящо за всяка възрастова група, като страхотното в случая е, че седалките са на релси и могат да се подредят в различни конфигурации според различните ни нужди. Или пък да се премахнат изцяло и да ползваме своя лъскав Multivan за товарен бус.

Снимка 630930

Източник: Volkswagen

Нас лично би ни било жал да го натъпчем с нещо мръсно, но пък е идеален за няколко велосипеда и необходимата екипировка. Или за ски и сноуборд дъски. Или за риболовна екипировка. Или...каквото изобщо ни дойде наум.

Комфорт има и по отношение на организацията на вещите, защото всички знаем на какво прилича вътрешността на един автомобил след изминати 1500 километра с него - празни чаши от кафе, салфетки, опаковки от солети и сладкиши и всичко останало.

Снимка 630925

Източник: Volkswagen

VolkswagenMultivan издига организацията в култ, като предлага десетки възможности за съхранение. Най-впечатляващо е подвижното барче, което се издърпва назад и от него излиза цяла... маса, на която може да се храним, да играем карти и каквото още се сетим.

На предните облегалки пък са монтирани и традиционните сгъваеми масички, които имат индивидуални поставки за чаши, така че пътуващите отзад да могат да поставят книгата, сандвича и мобилното си устройство, а защо не и трите.

Снимка 630921

Източник: Volkswagen

КАТО КОЛА

Най-хубавото е, че шофирайки Volkswagen Multivan човек не се чувства като в нещо по-различно от кола. В основата си таблото е идентично с това на Golf 8, което е едновременно комплимент, заради семплите и добре изглеждащи графики, и недостатък, заради малко обърканото като логика и неудобно меню на мултимедийната система.

Тест драйв, Volkswagen Amarok и защо здравословната храна не е за всеки

Volkswagen Amarok е глътка свеж, истински въздух в ерата на електромобилите

Новият пикап на Volkswagen вече не е съвсем "чистокръвен", но е по-голям, по-уверен и по-практичен

Двигателят пък е 2.0-литрова TDI турбо класика със 150 к.с., а скоростната кутия е DSG автоматик със 7 предавки.

Снимка 630932

Източник: Volkswagen

Първосигналната реакция е, че това са твърде малко коне за един ван, но според нас тя е провокирана от факта, че някак си приехме за нормално семейни модели да разполагат с два пъти повече от това. Истината е, че 150 "дизелови кончета" са предостатъчни и позволяват поддържането на 140-150 км/ч по магистрала, запазвайки достатъчно ресурс и за инцидентно изпреварване с още по-висока скорост.

А най-добрата новина от всичко е, че цялата тази практичност идва в комплект с реален среден разход от 6.5 л/100 км.

Снимка 630922

Източник: Volkswagen

Основното предизвикателство, което производителите на ванове срещат, е това да проектират окачване, което да не подсказва на шофьора, че управлява именно ван с всички недостатъци на този тип конструкция. От Volkswagen традиционно са успели, защото въпреки размерите, теглото и доста изправената си предница, Multivan се усеща и шофира точно като лек автомобил.

Снимка 630923

Източник: Volkswagen

Разбира се, не можем да очакваме "спортно" поведение при ускорение от 0 до 100 км/ч за близо 12 секунди, но Multivan с лекота се движи в лявата лента на магистралата и дори напомня с ляв мигач на колите отпред, че е готов за изпреварване. Накланяне в завой не усетихме, нито традиционното за вановете "побутване" от силни пориви на страничния вятър, което е похвално.

Снимка 630926

Източник: Volkswagen

Съвсем естествено, Multivan не е подходящ за градски автомобил. Не че е невъзможно да караме децата на училище с него, даже напротив. Много ще е удобно, заради отварящите се с плъзгане задни врати, които позволяват безпроблемен достъп до интериора, дори в най-тесните паркоместа. Безпроблемен както за децата, така и за самите врати.

От друга страна обаче, паркирането в идеалния център и провирането в малките улички няма да е от най-приятните неща. Въпреки камерата за обратно виждане и парктроник системата, Multivan все пак си остава петметров ван.

Снимка 630924

Източник: Volkswagen

Volkswagen Multivan е за хора, които не гледат на дългите пътувания като на тегоба. Това е автомобил за хора с номадски дух, които обичат шофирането и копнеят за пътувания. Вътре не откриваме нечуван лукс - седалките например са тапицирани с плат, а пластмасовите детайли са повече, отколкото би ни се искало - но пък получаваме ненадминати нива на практичност и комфорт, които ни накараха да се чувстваме като рок звезди.

Може да: прекоси континента, без да ни заболи врата

Не може да: се паркира лесно

Липсват му: отварящи се задни прозорци

Защото кое точно е комфорта? Поне за нас, той се изразява в това да можем да изядем един сандвич на истинска маса, докато пътуваме, както и да се заредим телефона на личен USB порт, отколкото автомобилът да разполага с адаптивно въздушно окачване, ползите от което едва ли ще усетим. Наричаме го комфорт за масите. Multivan е именно това. Оставаше и цената да е малко по-масова, но такива са времената.