Когато човек избира нов автомобил, обикновено се обърква. Изборът в наши дни е прекалено голям, което води до четене на характеристики и гледане на ревюта в YouTube месеци наред.
Най-често човек излиза от целия период на проучване по-объркан, отколкото е бил в началото. Но и доста по-образован за това каква е разликата между Coupe и Fastback, SUV, SAV, кросоувър, Shooting Brake и какво ли още не.
А може да предприеме и друг подход, да забрави за всички ултрамодерни нововъведенията в автомобилните класове и да заложи на нещо очевидно, изпитано и доказано през годините. Така ще сe спестят главоболия, задръстване на паметта с ненужна информация, а и рискът от грешка клони към нула. Например Renault Megane.
Източник: Renault
Автомобилът има всичко, от което се нуждаем в ежедневието. Или поне ако сме от хората, които не са оставили мегаломанията да ги обсеби. Вътре има достатъчно място за петима, отвън е достатъчно компактен, за да не се превръща всяко паркиране в събитие, а ако ни се откъснат повече пари от сърцето, може да се радваме на много луксозен интериор с богат набор от технологии.
Обичайно за всеки фейслифт, "новият" Megane изглежда като леко освежена в козметично отношение версия на своя предшественик, който дебютира през 2015 г. И това е самата истина, с тази разлика, че под повърхността се крият доста нововъведения.
С идеята да обновят значително своя модел, за да е конкурентоспособен и да отговори на новите изисквания, французите са добавили голяма порция от нови технологии, сред които Plug-in хибридна версия (която няма да се предлага в България), още повече асистенти за безопасност, по-луксозен интериор, както и традиционните за всеки фейслифт козметични промени по предните и задните светлини, броните, нови цветове и материи.
Източник: Renault
ВПЕЧАТЛЕНИЕТО
Може би най-голямо впечатление ни направи интериорът. Тестовият автомобил бе изпълнен в меден оттенък отвън, а вътре доминираха кожените тапицерии. Почти всички коли на пазара се предлагат с кожен салон, това отдавна не е нещо впечатляващо.
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
- Модификация: Megane Blue dCi 115
- Работен обем: 1461 куб.см.
- Мощност: 115 к.с.
- Въртящ момент: 270 Нм
- Ускорение: 11.2 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 190 км/ч
- Среден разход на бензин: 4.6 л/100 км
- Трансмисия: 7-степенна автоматична
- Базова цена: 35 070 лв.
Впечатляващото тук по-скоро е качеството и усещането за дебела и плътна тапицерия, която те кара да се чувстваш сякаш си в автомобил от доста по-висок клас. Оформлението на инструменталния панел и централната конзола ще се стори отлично познато, ако поне веднъж сме сядали в ново Renault от последните година-две.
Централният дисплей е вертикално ориентиран и има много приятни и лесни за управление менюта. Той би могъл да е с по-висока резолюция и времето за реакция да е малко по-бързо, но не бива да забравяме, че това не е компютър, а кола.
Класическо и доста удобно решение е това, че най-важните функции се управляват от физически бутони, като при фейслифта Megane отново се връща към въртящите контролери за управление на температурата. Какво казахме - класическо.
Същото усещане дава и 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя, която преминава през предавките неусетно. В нашия случай тя беше комбинирана с 1.5 dCi турбодизелов двигател с мощност 115 к.с., който не е известен с това, че е революционен, имайки предвид от колко години Renault го ползват в различни свои модели, като само го осъвременяват, за да отговаря на все по-строгите изисквания за екологичност.
Източник: Renault
Именно това обаче доказва безспорно качествата на въпросния двигател - нисък разход на гориво, приятна динамика и най-вече - безпроблемна работа в дълъг период от време. Защото нека признаем, когато колата ти е комфортна и харчи малко, това автоматично те предразполага да караш повече и повече.
ДЪЛГИ ПЪТУВАНИЯ
А Megane е добър в покриването на големи разстояния, защото е универсален хечбек. Особено ако става въпрос за двама възрастни или двама възрастни с две деца, реално не виждаме за какво ни е по-голям автомобил.
Версията с дизелов 1.5-литров двигател не е най-бързото нещо на света, но пък има разход от около 5 л/100 км, при това в смесен цикъл. Факт е, че ускорението до 100 км/ч е 11.2 секунди, но тук никой не говори за състезания, а за комфортно пътуване.
Източник: Renault
Същото важи и за максималната скорост, която е само 190 км/ч. Но пък ако живеем в Германия или просто искаме повече динамика, винаги можем да изберем по-мощен бензинов двигател, а R.S. версията е запазена за най-големите и безкомпромисни фенове на модела.
Може да: бъде универсален автомобил
Не може да: бъде нахален
Липсва му: по-нахален двигател
Независимо от двигателя, можем да разчитаме на система за следене на пътната лента за движение, система за аварийно спиране при нужда, технология за разпознаване на пътните знаци, както и много други. Последната ни е сред любимите, защото те лишава от удоволствието постоянно да се чудиш колко е ограничението в момента.
За тези, които веднага ще кажат, че багажникът е малък - не, не е. Истината е, че в ежедневието си човек не се нуждае от кой знае колко голям багажник. Хубавото при този размер хечбек автомобили е, че когато се наложи, може да побере неприлично големи предмети, като просто сгънем задните облегалки и махнем кората на багажника.
А за още по-сериозните случаи, винаги може да си купим транспортна кутия за покрива. В стандартния си 5-местен вид Renault Megane предоставя товарно пространство, което е достатъчно за багажа на четирима души, без да се налага някоя чанта да се "вози" на задната седалка.
Източник: Renault
Дори ако забравим за субективните усещания и се опрем на сухата информация, обемът на багажника на Megane е 470 литра, което е значително повече от това, на което са способни преките му конкуренти.
Renault Megane е от онзи тип автомобили, които като че ли позабравихме, улисани в разговора колко е хубаво да имаш висока позиция на седене и по-високо окачване. Той няма нищо от изброеното и това му е най-хубавото, защото е един чудесен европейски хечбек, който може толкова много, без да бъде натрапчив и нахален.
Най-нахалното в него е задното осветление, което може да се разпознае през нощта от километри. Малко са колите, чиито стопове са почти съединени. Останалото е просто една универсална комбинация от качества, която няма нужда от специално проучване, защото вече е доказана.