Кризата с COVID-19 не подмина новите смартфони и, очаквано, доведе до значителен спад в продажбите им. Но пък (отново очаквано) доведе до друг ефект - повишеното търсене на устройства от среден клас за сметка на флагманите.

Коронавирусът, новото поколение смартфони и как COVID-19 ще окаже влияние

Как коронавирусът ще промени новото поколение смартфони

Адаптиране към ситуацията

Това се доказва от Strategy Analytics, които направиха подреждане на най-продаваните Android смартфони за първото тримесечие на 2020 г. Според тях, към настоящия момент потребителите на този тип устройства са изключително чувствителни към цената и се опитват да намерят най-доброто съотношение между нея, функциите и производителността.

Точно тази добра комбинация най-много хора успяват да открият в Samsung Galaxy A51 - победителят сред Android смартфоните за първата четвърт на годината. 

Снимка 479387

Източник: Facebook / Pornphan Putthapinyo

Моделът предлага редица екстри, типични за събратята му от по-високия клас, но за по-ниска цена. 6,5-инчов FHD+ инфинити дисплей, четворна ултраширокоъгълна камера с редица полезни функции, голяма батерия от 4000mAh, осемядрен процесор, Game Booster и още, и още.

Общият брой на продадени за първата четвърт на 2020 г. смартфони е 275 милиона, 86% от тях са с въпросната операционна система. 2.3% от това количество са именно от Samsung Galaxy A51, като моделът се продава еднакво добре в Европа, в Азия и навсякъде по света.

На второ място е Xiaomi Redmi 8 с 1.8% дял сред Android смартфоните. Той има милиони фенове не само в Китай, но и в Индия, и в Европа. 

Третото място е за най-новия и скъп модел на Samsung - Galaxy S20+, който въпреки цената си, намира много фенове и потребители - 1.7% от всички продадени Andorid смартфони са точно такива.

На четвърто място имаме отново представител на марката, но от по-ниския ценови клас - А10s.

Петият най-купуван Android смартфон е Xiaomi Redmi Note 8, а на последното място е Samsung Galaxy A20s.

Тези резултати са красноречиви за това кои са двете марки, които реализират най-много продажби в средния ценови клас смартфони. И това определено е голямо предимство за тях, защото тенденцията за търсене на по-евтини устройства, но не за сметка на качеството, със сигурност ще се запази още известно време.