Британското издание на Vogue прави още една значима крачка напред по отношение на приобщаването на хора в неравностойно положение. Последният брой на знаковото модно списание е достъпен и на брайлова азбука.
"Всички от екипа на Vogue сме щастливи и възхитени от това, на което ни научи процесът на създаването на едно по-различно издание на списанието - а именно колко важни са осезаемите и трайни промени", написа главният редактор Едуард Енинфул в социалните мрежи.
Майският брой изцяло е посветен на хората, борещи се с различни заболявания. На корицата е актрисата Селма Блеър, която от 2018 г. живее с диагнозата множествена склероза.
"Съдбата на хората в неравностойно положение трябва да касае всички нас", пише още Енинфул в писмото на редактора, включено в броя. "Време е да се замислим кои сме ние като общество и чрез модата да изградим по-достъпна и приобщаваща среда."
Ким Чарлсън, изпълнителен директор на библиотеката за брайлови книги в училището за незрящи "Пъркинс", казва, че това наистина е "значима промяна", тъй като публикациите за мода не са достъпни за незрящите.
"Това със сигурност е от полза за общността и прави достъпна за нас информация, която другите хора приемат за даденост", казва тя пред Yahoo Life. "Вероятно мнозина смятат, че незрящите не се интересуват от неща като мода и дизайн, но това не е вярно - защото ние искаме да сме наясно за всичко, което правят останалите."
Чарлсън подчертава, че оценява труда на хората от Vogue и усилията, които са вложили, за да издадат списание на брайл.
"Както при всяко печатно издание и брайловият текст трябва да бъде правилно форматиран и да изглежда добре. И ние се притесняваме за естетиката", обяснява Чарлсън.
И макар инициативата на Vogue да е чудесен пример и едно наистина добро начало, хора като Ким Чарлсън очакват още промени и в списанието, и в останалите сектори на модната индустрия. Като например да се дава повече възможност на слепи хора да се изявяват камера и в кампании на модни марки.
Според публикацията на Енинфул планът е да се продължи с тенденцията. "Vogue и модната и издателската индустрия имат още много какво да направят", категоричен е той.