Mercedes-Benz представи своя нов модел EQA, който представлява електрически компактен кросоувър и ще играе ролята на базовия модел в новото електрическо семейство на компанията EQ.
Това е и първият компактен модел на Mercedes с нулеви вредни емисии, като продажбите му ще стартират през пролетта.
Базовата модификация ще носи обозначението EQA 250 и ще разполага с един електромотор с мощност 188 к.с., който ще се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет от 66.5 кВч.

Източник: Mercedes-Benz
С едно зареждане EQA 250 ще може да измине 486 км, но това е според тестовия режим NEDC, който е известен като доста оптимистичен. От Mercedes обещават да пуснат на пазара и няколко по-мощни версии с по два електромотора, като върховият вариант се очаква да разполага с мощност от 268 к.с. и максимален пробег от 500 км.
Новият Mercedes EQA има разход на електроенергия от 15.7 кВч/ 100 км, а производителите му твърдят, че коефициентът на аеродинамично съпротивление е едва 0.28. Интересното в случая е, че аеродинамиката на купето е била разработена в дигитална среда, а впоследствие изчисленията са били проверени и потвърдени в традиционен въздушен тунел.

Източник: Mercedes-Benz
Колкото до ефективността, важно е да се отбележи, че в стандартното оборудване на GLA присъства напредничава термо помпа, която използва иначе загубената електроенергия от работата на електромотора, за да затопли купето. Нещо повече, с помощта на мултимедийната система или през мобилното приложение Mercedes ME, можем да настроим системата да затопли кабината предварително, преди да сме влезли още в колата.

Източник: Mercedes-Benz
Цялостната форма и пропорции на EQA следват тези на задвижвания от традиционни двигатели Mercedes GLA. Самите инженери и дизайнери на компанията признават, че са ползвали купето и архитектурата на GLA за база и са ги променили така, че да са подходящи за електрическото задвижване.
Въпреки това, автомобилът изглежда различен, което основно се дължи на по-изчистената предница, новите фарове, както и елегантните стопове, съединени помежду си с LED лента.

Източник: Mercedes-Benz
По отношение на интериора EQA е почти идентичен с GLA, без да броим, разбира се, редица дребни декоративни елементи, които подсказват, че под капака има електрически двигател. Най-голямата разлика в кабината си остава инструменталният панел, който при EQA е специфично "електрически".
Стандартно новият EQA пристига с LED фарове с автоматично активиране на дългите светлини, електрически заден капак, 18-инчови джанти, амбиентно осветление в интериора с възможност за избор на 64 различни цвята, паркинг камера, както и кожен волан. И понеже това е Mercedes, клиентите ще имат възможност да разкрасят външния му вид с три допълнителни визуални пакета - Electric Art, AMG Line и Night Package.