Първо беше К-поп музиката, а след това и корейските ритуали за красота завладяха света. Или пък в обратен ред. Без значение кое е първото, нямам как да не признаем, че тайните за красота на корейките работят и са претърпели теста на годините (по-правилно е да кажем "на вековете").
Оризова вода за коса и кожа, потупване на продукта в кожата вместо размазване, 10-степенен ритуал по нанасяне на продуктите, методът "Седем кожи" - всички те са изпробвани и с доказана ефективност.
К-красотата обаче тепърва ще завладява нови територии - според Vogue тя е преживяла истински пик по време на пандемията, а прогнозите на Allied Market Research сочат, че до 2026 г. K-beauty пазарът ще възлиза на 21 милиарда долара.
Източник: iStock
Модната библия се допита до редица експерти в сферата, които показват кои ще са тенденциите, които ще владеят този пазар и, при правилно ползване, биха превърнали и нашата кожа в толкова съвършена, колкото на корейките.
Hanbang съставки
Това са местните билки, които се ползват от корейската традиционна медицина. Такива са женшен, хутиния, лотос, лепкава ремания, азиатска центела. Всички те са известни с противовъзпалителния си и антиейдж ефект, а центелата е важна съставка на продуктите срещу популярното в последните месеци маскне.
Ретинол и киселини
Именно грижата срещу признаците на остаряване остава основния фокус на K-beauty индустрията. Затова наложилия се тренд с използването на нежно ексфолиране с помощта на AHA и BHA киселини продължава. Както и задължителния ретинол във вечерната грижа, който да отстрани мъртвите слоеве на кожата.
Пребиотици и пробиотици
Корейските експерти по красота съсредоточават все повече усилия в това да съчетаят грижата за кожата с грижа за цялостното състояние на организма. Така препоръката за приемане на ферментирали продукти, които са полезни за стомашната микрофлора, се пренася и върху кремовете. Все повече от тях съдържат пре и пробиотици.
Минимализъм
Споменахме 10-те стъпки в корейската грижа за кожата. Колкото и да са традиционни много от експертите в индустрията споделят пред Vogue, че брандовете започват да се стремят към намаляване на броя продукти, които са ни нужни, и към мултифункционални и пестящи време такива.