Обувките, които виждаме в заглавната снимка, струват над 500 долара и са дело на италианския моден гигант Gucci.
Повечето от нас едва ли биха отделили толкова пари за подобни маратонки, но не са малко хората, които са готови да платят 17.99 долара, за да ги притежават.
Уловката е, че силно намалената цена важи само за дигитална покупка, след която няма да получим нищо по куриера.
Източник: Gucci
Въпросните виртуални маратонки са най-новият писък на модата онлайн и притежателите им биха могли да се изкфукат с тях, но само в интернет.
На практика това означава, че при покупка с тях можем да облечем аватара си, който сме създали в някоя от платформите за VR преживявания, като Roblox например, и да бъдем модерно различни.
За незапознатите поясняваме, че Roblox е дигитален свят, в който можем да правим почти всичко, за което можем да се сетим, включително да комуникираме с други хора и да сме част от дигитални общества.
В този контекст дигиталните обувки на Gucci се превръщат в моден мотив, с който да се отличаваме от останалите онлайн, както би се случило, ако разполагахме с физически чифт маратонки.
След покупка също така бихме могли да видим как точно бихме изглеждали с новите си маратонки, използвайки AR приложението на Gucci.
Това е първият подобен продукт на марката, но със сигурност няма да е последен.
Маратонките и целият проект са разработени съвместно с беларуската компания за модни технологии Wanna, чийто СЕО Сергей Архангелски смята, че "след пет до 10 години дигиталните дрехи ще образуват сравнително голяма част от печалбите на модните марки".