Всички медии - и големи, и малки, използват социалните мрежи, защото чрез тях новините им достигат по-бързо до още повече хора.
Доскоро известна като Twitter, X винаги е била една от най-използваните социални мрежи в САЩ и респективно всички големи медии имат профили там, за да споделят и промотират своето съдържание. Guardian обаче са взели решение да спрат да публикуват в X.
"Искахме да уведомим читателите, че повече няма да публикуваме в официалните редакционни акаунти на Guardian в социалната мрежа X", пишат от медията.
"Смятаме, че ползите от присъствието ни в X сега са по-малко от негативите и че ресурсите могат да бъдат използвани по-добре за популяризиране на нашата журналистика другаде", обосновават се още от Guardian.
От написаното става ясно още, че това решение не е взето спонтанно, а е резултат от внимателни анализи. От медията смятат, че съдържанието в X е смущаващо, защото се дава поле за изява на крайнодесни конспиративни теории и расизъм.
"Кампанията за президентските избори в САЩ послужи само за да подчертае това, което смятахме от дълго време: че X е токсична медийна платформа и че нейният собственик Илон Мъск е успял да използва влиянието си, за да оформи политическия дискурс."
От Guardian казват, че няма да забраняват техните статии да бъдат споделяни в социалната мрежа. Те самите също ще продължат да вграждат постове от X в техни статии.
Източник: iStock
"За щастие можем да направим това, защото нашият бизнес модел не разчита на популярно съдържание, съобразено с капризите на алгоритмите на гигантите в социалните мрежи - вместо това ние се финансираме директно от нашите читатели", пишат в заключение Guardian.
Според Press Gazette Guardian и сродните му сайтове имат над 40 профила в X с общо над 20 милиона последователи. Само 13 от тези акаунта обаче са официално потвърдени, пише The Hollywood Reporter.
Решението на Guardian може да се окаже сериозен проблем за X, защото други големи сайтове като The Verge и The Information вече публикуват все по-активно в алтернативни социални мрежи като Bluesky.
Не само медиите напускат или преосмислят присъствието си в социалната мрежа, притежавана от Илон Мъск. В началото на месеца Филмовият фестивал в Берлин също обяви, че спира да публикува в X.