От известно време знаем, че Bugatti готви новата си суперкола и тя трябва да бъде представена по някое време тази година.
С напредването на месеците от 2024 г. вече имаме и малко повече яснота около това, което ни очаква, и се очертава да бъде епично.
Все още не знаем как ще казва новата суперкола на Bugatti, но знаем, че тя ще бъде представена през юни. Беше обявено и още нещо много важно и ключово, което интересува всеки любител на колите - какъв ще бъде двигателят.
Източник: Bugatti
Очакваше се за следващия си автомобил Bugatti да направи компромис и да сложи под капака по-малък двигател, с по-малко цилиндри. Е, да, ама не. Новото Bugatti ще замени досегашния W16, използван в Chiron и неговия предшественик Veyron, с V16 двигател.
Точно така, отново ще става дума за цели 16 цилиндъра, но този се усеща и лекият полъх на промяната, защото новият автомобил на луксозната марка ще бъде хибриден. Новият двигател на Buggati е голямата работа, защото V16 не е използван в производствен автомобил от 1991 г., когато беше под капака на Cizeta-Moroder V16T, пише Autocar.
За момента няма информация относно капацитета на новия двигател не бе дадена такава и дали е разработен от компанията. Но в профила си във Facebook Мате Римац, който е изпълнителен директор на Bugattи Rimac, бе така добър да отговори на този въпрос под свои пост.
Хърватинът твърди, че двигателят е разработен от Bugatti Rimac с помощта на партньори, но е напълно независим от Volkswagen/Porsche. "Няма споделени части с никоя кола. Не само двигателя, но целият автомобил е създаден от нулата. Няма споделена част с Chiron, Nevera или друга кола", пише Римац.
В YouTube бе пуснато и кратко видео, което ни кара да настръхнем, защото чуваме шума, който двигателят издава, когато му бъде подадена газ.
Този V16 ще бъде първият хибриден двигател на Buggati, а от компанията твърдят, че ще бъде несравним във всеки един детайл. "Той е чисто въплъщение на ДНК-то на Bugatti, създадено не само за настоящето или дори за бъдещето, а за вечността", се казва в прессъобщението на компанията.