Моделите BMW M от десетилетия карат феновете на бързите и красиви автомобили да въздишат тежко. Грабващи окото, пъргави и отличаващи се с допълнителни елементи в интериора и екстериора, те са мечта за всеки ценител на марката.

Тест драйв: BMW 128Ti - новият хулиган в квартала

BMW 128Ti - новият хулиган в квартала

Истински автомобил със спортен характер

Но бъдещето е малко по-различно, колкото и да не се харесва на някои. Ревът на 8- и 12-цилиндровите мотори е заменен с тихото мъркане на електрическите и хибридни двигатели, които гарантират бърз старт и икономичност, но може би размиват идеята за легендарното BMW M.

А сега от немския автомобилен производител представят на нашето внимание Concept XM - хибриден кросоувър, който идва със заявката да бъде най-мощният модел, произвеждан някога в техните заводи. Премиерата му бе на Art Basel Miami и е свързана с наближаващата 50-та годишнина на M performance.

Докато чакаме да излезе в серийно производство след около година, нека видим какво знаем за модела досега. Това е едва второто BMW, създадено специално за марката M (първото е M1 от 70-те), но и първото, използващо задвижване на ток.

Моделът разполага с 4.4-литров V8 двигател и 20-киловатов електромотор, общата мощност на които е 750 к.с. и въртящ момент от 1000 Hm. Това ще е не само най-мощното, но и най-екологичното BMW (като изключим електромобилите), защото може да измине до 80 км само на ток.

Масивният кросоувър е създаден така, че да "събере ежедневната употреба и моторните спортове в една кола", без да трябва да избираме между бързина и комфорт и голямо пространство. Дизайнът определено е доста различен от този на останалите М-ки и е поредното доказателство, че това е автомобил от бъдещето.

Всичко е него е голямо и впечатляващо. 23-инчови джанти със седем спици. Емблематичната за марката решетка с два бъбрека е запазена, но и силно модифицирана, като за лазерните фарове е оставено съвсем малко място. Въздуховодите обаче също лесно се набиват на очи, а и не са само за красота - всички тези коне се нуждаят от охлаждане.

Хибридът е създаден на същата платформа като на моделите X5, X6 и X7, но има достатъчно черти, които да го отличават от тях. Смесени чувства поражда и задницата, която има нестандартни чупки, сравнително малко задно стъкло, двойни изпускателни тръби и две емблеми на BMW в двата горни ъгъла, които са препратка към модела М1.

Интериорът може да се определи с една дума - лукс. Но и в него не липсват подсещания, че това все пак е М модел - като по-спортната форма на седалките. Кожата е преобладаващ акцент, а въглеродните влакна в таблото са преплетени с медни нишки.

Задните седалки са т.нар. М Lounge и всъщност представляват удобен кожен диван, комбиниран перфектно и с мек килим на пода. За да бъде всичко перфектно, в купето се чува симулиран звук на M-ков автомобил от стереоуредбата, предава Forbes.

Тест драйв, BMW M550i и каква е приликата му със смирен монах

BMW M550i - тънката граница между смирение и прегрешение

Ето как се влиза в грях по лесния начин

Всичко дотук бе представено повече от впечатляващо и в рекламното видео на Concept XM. Интересна подробност е, че то е заснето не къде да е, а в България - на фона на паметника "Създатели на българката държава" в Шумен. Във видеото виждаме сблъсък на история и древни ханове с модерното в лицето на хибрида.