Тази неделя, 25 август, пред вратите на търговския център Xanadú в покрайнините на Мадрид се събраха близо 5000 души. Причината - откриването на първия физически магазин на AliExpress в Европа.
Някои от най-нетърпеливите бяха чакали повече от 48 часа, за да бъдат първите клиенти, които AliExpress Plaza ще посрещне. По време на откриването бяха раздадени над 500 награди, между които телефони, дронове и електрически тротинетки.
"Никога не бях виждал толкова много хора, които чакат да се отвори магазин", казва един от случайните очевидци на събитието пред El Mundo, докато гледа невероятното стълпотворение пред магазина.
Но огромната опашка може би не бива да ни изненадва чак толкова много - след САЩ и Русия, най-големият пазар за платформата AliExpress е именно Испания.
Испанските търговци, които пласират стоката си в онлайн магазинът AliExpress - собственост на Aliababa Group, са и най-голямата група продавачи в екосистемата на китайския гигант. Това е и още една от причините да се избере точно тази държава като канал за привличане на още повече клиенти на азиатския онлайн магазин.
Новият физически магазин на AliExpress се простира на площ от 760 квадратни метра и има около хиляда продукта на повече от 60 марки, между които попадат не само испански, но и много международни, особено азиатски.
AliExpress Plaza има за цел да бъде витрина за марки, които са по-малко известни в Испания, като акцентът в магазина определено са технологиите. Истината е, че макар физическият магазин да няма толкова голям каталог от продукти, колкото виртуалния, той има своите предимства.
Няма ги фалшивите очаквания, с които човек понякога се сблъсква, когато избере даден продукт в онлайн. Не е за пренебрегване и спестяването на времето за доставката, което губим, докато получим желаната стока.