Хората смятат, че щом научат азбуката -  могат да пишат романи,  щом  сменят гума - вече са готови да поправят двигател, а след като боядисат   - ще се справят и с проектирането  на къща.  Само някои професии,  които изискват десетилетия подготовка, практика и, най-вече, специален инструментариум, са си извоювали територия на неприкосновеност. Не е така обаче с професиите, за които всички разполагаме със сетива, които се оценяват субективно и за които лесно можем да си създадем илюзия, че владеем. Обикновено това са областите, свързани с изкуството.

Всеки един от нас, всеки ден пред огледалото прави своя личен стайлинг и пазарува в магазините,   поглеждайки само цената на етикета.  Но какъв е резултатът? В повечето случаи недоразуменията със стила не са фатални - за някои не е толкова важно в какъв вид отиват до мола или  до кварталното кафе.  Но понякога външният вид играе съдбовна роля.  В такива моменти не рискуваме,  а  се обръщаме към специалист.

Малко хора знаят, с какво точно се занимава стилистът и какъв път е извървял, за да постигне професионализъм. Кой всъщност е той? Диригентът на Фешън индустрията, който прави модата интересна и вълнуваща. Посредник  между производители и клиенти.  Присъства навсякъде във всекидневието ни, въпреки че обикновено е невидим -  в телевизията,  по подиумите, във филмите, във фотосесиите.... Срещата с него е приятна и забавна.  Стилистът е като политиците и художниците - трябва да е с вроден талант, надарен с вкус и усет. Артист, творческа натура, богат на идеи, мотивиран и вдъхновен.  Не е необходимо да обяснява, защо мъжът трябва да носи розов шал , а жената  да смени прическата, с която всички я познават.

Стилистът се отглежда, но не в инкубатора на университета, а в живота.  През годините е работил на правилните места, сред подходящите хора, събирал е впечатления, синтезирал  е информация - наричат го културни наслагвания.  Може да е завършил моден дизайн, но може да е учил фотография, или живопис, или архитектура.

На определен етап от живота всеки има нужда от стилист. Това е времето, в което си създал добър стандарт, социално положение и си натрупал достатъчно зрялост, за да знаеш, че по вида посрещат.

Причините да се обърнем към него са няколко: на първо място, той ще ви икономиса пари, защото няма да работи на принципа на пробата и грешката - стратегия, с която трупаме купища излишни дрехи в гардероба.

Ще ви спести и време, защото няма да се наложи да обикаляте в несвяст десеткихиляди кв. м. търговска площ.  Той добре знае точно какво, откъде да вземе. Познава материите, може да прогнозира как  стои дадена кройка и цвят.

И основното  - във важния момент ще изглеждате добре  - самодейността е хубаво нещо, но винаги си личи. Твърдения, че днес всичко е модерно и трябва да се носиш така, както ти харесва, са част от популизма на  издания за разтуха и убиване на свободно време. Неслучайно цяла армия стилисти поддържаше имиджа на участниците в Денсинг Старс, Стар Академи и други предавания, в които външният вид е 50 % от изявата и 80% от успеха.

Стилистът има способността да ви осигури комфорт извън собствената ви комфортна зона. Той може да ви види обективно и да прецени, как ще изглеждате в очите на останалите.

Ще го срещнете във всеки магазин, където не сте на самообслужване  или в магазини, които пердлагат full concept, там винаги разполагат с такъв и дори няма да плащате за услугата -  тя е част от ексклузивния  сервиз.

Когато говорим за диригентите на фешън индустрията, не може да не споменем и Емил Арабаджиев. Той вече 20 години е в българската модна индустрия. Заедно с брат си Младен Арабаджиев създава една от емблематичните марки на нашия пазар - Денил. Надарен с умението да вижда зад фактите и да предвижда развитието на пазара, той е незаменим ментор на цяло поколение дизайнери, търговци, рекламни и маркетинг специалисти.