Модата ни изненадва, провокира, разочарова и вдъхновява. Големите брандове налагат тенденции и всички гледаме тях в очакване на новата вълна. Е, Balenciaga и Balmain определено са сред играчите, които залагат на нестандартното. И ето какъв облик доби то сега.
Различните форми на човешкото тяло и бягането от перфектните моделски мерки отдавна вълнува модните среди. И докато едни залагат на plus-size модели на ревютата си, други имат доста по-нестандартен прочит на това как различното привлича и продава.
В свят на всевъзможни технологии, идеята за виртуални модели не звучи толкова налудничава. Преди няколко месеца видяхме трите компютърно генерирани модела, с които Balmain представи някои дрехи от новата си колекция. Те без съмнение приличат по-скоро на аватари, отколкото на манекените, които сме свикнали да виждаме.
Сега друг актуален бранд - Balenciaga, реши да замени реалното с дигиталното, за да създаде шест виртуални модела, за които човешките форми са далечни и прекалено ограничаващи.
В кратко видео в профила на марката в Instagram виждаме докъде може да стигне въображението на работещите в нея. Кадрите включват и улична атмосфера от Копенхаген, което ги прави от една страна автентични, а от друга - трудни за възприемане от съзнанието.
И в тази нестандартна кампания се разчита на ефекта "uncanny valley", който обяснява необяснимата симпатия, изпитвана към човекоподобните образи, когато са примесени с допълнителни звуци и картини.
А дрехите и аксесоарите на марката са представени по начин, който няма как да не бъде запомнен.
Така се затвърждава тенденцията, че ревютата и Седмиците на модата са страхотни събития, но повечето потребители търсят, виждат и искат продуктите в социалните мрежи и усилията се насочват към екстравагантното им презентиране именно там.