Вече от почти две седмици "Код: Червено" с Дуейн Джонсън и Крис Евънс е по кината у нас и още няколко други държави. В САЩ пък премиерата беше в края на миналата седмица.
Съвсем очаквано бе филмът да предизвика сериозен интерес у хората поради две причини. Първата е съвсем очевидна - в главните роли са две от най-големите звезди в Холивуд през последните години в лицето на Джонсън и Евънс.
Втората е, че "Код: Червено" е коледен филм, пуснат около месец преди Коледа. Огромният бюджет от около 250 милиона долара също даде големи заявки за успех. Е, такъв към момента не изглежда, че се постига в каквото и да било отношение.
Оценката на критиците в сайта Rotten Tomatoes е ниска - 33%, но пък на зрителите видяното се харесва, защото са му дали 90% одобрение. В бокс офиса положението също не изглежда нито розово, нито коледно.
Според Variety, "Код: Червено" е спечелил едва 32 милиона долара за дебютния си уикенд в Северна Америка. В международен план приходите до момента са малко над 51 милиона долара, което прави общо над 83 милиона долара.
По принцип това е доста слабо представяне за филм с бюджет от 250 милиона долара, който е станал дори по-голям заради дистрибуцията и маркетинга, възлизащи на около 100 милиона долара. Но към момента не можем и да наречем филма провал поради една проста причина - той е финансиран от Amazon MGM, което означава, че скоро ще бъде наличен и в стрийминг платформата им. А какви ще са печалбите от гледаемостта там, засега не е ясно.
"Производствената цена е била приблизително 250 милиона долара. Това са много пари за история за Дядо Коледа", казва Дейвид А. Грос, който ръководи консултантската фирма за филми Franchise Entertainment Research.
Според него по-ниските приходи от дебютния уикенд на "Код: Червено" не са чак толкова катастрофални, но смята, че за подобен филм не бива да се харчат повече от 150 милиона долара. От Amazon MGM пък твърдят, че филмите с голям бюджет, предвидени за стрийминг, не е нужно да се представят добре по кината, за да се окажат печеливши.