Вече от почти две седмици "Код: Червено" с Дуейн Джонсън и Крис Евънс е по кината у нас и още няколко други държави. В САЩ пък премиерата беше в края на миналата седмица.

Дуейн Джонсън и Крис Евънс ще спасяват Дядо Коледа в "Код: Червено"

Дуейн Джонсън и Крис Евънс ще спасяват Дядо Коледа в "Код: Червено"

Ето какво още разбираме от трейлъра на филма

Съвсем очаквано бе филмът да предизвика сериозен интерес у хората поради две причини. Първата е съвсем очевидна - в главните роли са две от най-големите звезди в Холивуд през последните години в лицето на Джонсън и Евънс.

Втората е, че "Код: Червено" е коледен филм, пуснат около месец преди Коледа. Огромният бюджет от около 250 милиона долара също даде големи заявки за успех. Е, такъв към момента не изглежда, че се постига в каквото и да било отношение.

Оценката на критиците в сайта Rotten Tomatoes е ниска - 33%, но пък на зрителите видяното се харесва, защото са му дали 90% одобрение. В бокс офиса положението също не изглежда нито розово, нито коледно.

Според Variety, "Код: Червено" е спечелил едва 32 милиона долара за дебютния си уикенд в Северна Америка. В международен план приходите до момента са малко над 51 милиона долара, което прави общо над 83 милиона долара.

По принцип това е доста слабо представяне за филм с бюджет от 250 милиона долара, който е станал дори по-голям заради дистрибуцията и маркетинга, възлизащи на около 100 милиона долара. Но към момента не можем и да наречем филма провал поради една проста причина - той е финансиран от Amazon MGM, което означава, че скоро ще бъде наличен и в стрийминг платформата им. А какви ще са печалбите от гледаемостта там, засега не е ясно.

"Производствената цена е била приблизително 250 милиона долара. Това са много пари за история за Дядо Коледа", казва Дейвид А. Грос, който ръководи консултантската фирма за филми Franchise Entertainment Research.

Дуейн Джонсън отговори на обвиненията срещу себе си

Дуейн Джонсън отговори на обвиненията срещу себе си

Вярно ли е, че е закъснявал системно за работа и е уринирал в бутилки

Според него по-ниските приходи от дебютния уикенд на "Код: Червено" не са чак толкова катастрофални, но смята, че за подобен филм не бива да се харчат повече от 150 милиона долара. От Amazon MGM пък твърдят, че филмите с голям бюджет, предвидени за стрийминг, не е нужно да се представят добре по кината, за да се окажат печеливши.