Всички знаем, че към компанията на Джеф Безос са отправяни солидно количество критики за безмилостно отношение със служителите.
Всеобщо достояние е и педантично стриктното следене на управленските процеси и наблюдението изкъсо на шофьорите и персонала в разпределителните центрове в Amazon. Звучи сякаш подобен контрол е на ръба на нарушаването на личното пространство и неприкосновеност. Но, уви, такива са условията в корпорацията.
Личният подход на собственика също е доста сходен с философията, която следва той при подбора и назначаването на нови хора. А тя е "да ги наема, за да ги задържи, а не да ги бута напред".
Разкритията са на Ан Хиат, наета в Amazon директно от Безос през 2002 г. за негов личен изпълнителен асистент. Три години се задържа тя на позицията и върши всякаква работа - от организиране на ежедневните му задължения, до резервирането на билети за полети с хеликоптер.
А причина кариерата й да не продължи дълго в Amazon има, и то доста конкретна. Според Ан Хиат тя е именно в характера на Безос. Него тя определя като "безмилостен" и признава, че често е ставал причина за създаването на ситуации, в които тя да се чувства "неудобно", пише Business Insider.
А определението "безмилостен" важи не само за Джеф Безос, но и за цялата му компания. Това е и качеството, което той иска служителите му да притежават.