Премиерата на "Претендентите" - новият филм на Лука Гуаданино с участието на Зендая, Джош О'Конър и Майк Файст бе миналият петък, 26 април. Провокативната история за три тенис звезди е нещо много повече от спортна драма, наситена със сексуално напрежение. Представя ни любовния триъгълник (тази така харесвана от киното романтична конфигурация) по един нов начин, който успява хем да погъделичка закачливо, хем да развълнува дълбоко.
В "Претендентите" любовният триъгълник е сложен - нищо не е само черно или бяло. Но тази максима важи изцяло за най-добрите филмови любовни триъгълници. Класиката "Титаник" ни представя една такава история, макар и там да няма почти никакво колебание в това, че героинята на Кейт Уинслет е хлътнала сериозно по героя на Леонардо ди Каприо вместо по този на Били Зейн. Това може да се каже и за още една и дори по-стара класика - "Отнесени от вихъра". Освен тези две заглавия, ето 10 от най-добрите филми с истории за любовен триъгълник, подбрани от Variety.
"Бул Дърам" (1988 г.)
Режисираната от Рон Шелтън бейзболна драма ни припомня очарованието и таланта на младите Престън Стърджис, Сюзън Сарандън и Кевин Костнър в главните роли.
"Изневяра" (2002 г.)
Не ни се вярва някоя жена и да си е помислила да изневери на Ричард Гиър, но точно това се случва с героя му в "Изневяра". В ролята на неговата невярна съпруга е Даян Лейн, която се отдава на афера с героя на Оливие Мартинес.
"Казабланка" (1942 г.)
Хъмфри Богарт и Ингрид Бергман са един от най-популярните и харесвани тандеми в киното. В "Казабланка" те играят бивша двойка, която винаги ще "има своя Париж". Настоящият съпруг на героинята на Ингрид Бергман (в ролята е Пол Хенрейд) обаче е боец от съпротивата през Втората световна война и се нуждае от нея, защото тя е това, което "го кара да продължи".
She's Gotta Have It (1986 г.)
Филмът на Спайк Лий дори може да се определи като четириъгълник. Разбира се, любовната драма е налице - художничката Нола Дарлинг (Трейси Камила Джонс) жонглира с цели трима ухажори. Дали обаче ще избере един от тях или ще откликне на импулса си да бъде свободна?
"Филаделфийската история" (1940 г.)
Джордж Кюкор създава една изтънчена романтична комедия, в която съперничеството държи в напрежение. Героинята на Катрин Хепбърн е разведена светска дама, която е напът да се омъжи повторно. Най-интересното е, че нейният годеник дори не е сред ухажорите, които имат значение в историята. Важните са героите на Кари Грант в ролята на нейния бивш съпруг, както и на Джеймс Стюарт като светския журналист, който трябва да отрази сватбата.
The Mother and the Whore (1973 г.)
Дръзка френска история - истински епос, който режисьорът Жан Юсташ разгръща в цели три часа и 40 минути. В ролите на тримата "бохеми от кафенето" са Бернадет Лафон, Жан-Пиер Льо и Франсоа Лебрен. Всичко, за което те копнеят, е свобода...
"Хапки от реалността" (1994 г.)
Тук в центъра на любовния триъгълник е героинята на Уинона Райдър, която е обещаващ млад режисьор. Изборът ѝ между музикалния директор (Бен Стилър) от една страна и безделника (Итън Хоук) от друга, изглежда очевиден... Докато обаче вече не ѝ се струва толкова очевиден.
Sunday Bloody Sunday (1971 г.)
За този филм на Джон Шлезинджър се твърди, че е изпреварил времето си. В него Мъри Хед изиграва бисексуален скулптор, който се е забъркал в две афери едновременно. Едната е с крехка и деликатна HR-ка (Гленда Джаксън) и еврейски лекар (Питър Финч). Любовният им триъгълник обаче не е филмова скулптура. Всъщност е доста по-сложен - като живота.
"Сватбата на най-добрия ми приятел" (1997 г.)
След като осъзнава, че е влюбена в най-добрия си приятел (Дърмът Малроуни), героинята на Джулия Робъртс решава да саботира сватбата му. В ролята на булката е нежната Камерън Диас. Саморазрушителните действия на героинята на Джулия Робъртс обаче хвърлят зрителя в колебание дали иска или пък всъщност не - сватбата наистина да бъде провалена.
The Apartment (1960 г.)
Джак Лемън влиза в ролята на застрахователен чиновник, който дава под наем апартамента си на своите изпълнителни надзорници, за да го използват за прелюбодеянията си. Когато обаче героят на Лемън започва да ухажва героинята на Шърли Маклейн, разбира, че тя всъщност има връзка с шефа му (Фред Макмъри). Така любовният им триъгълник се превръща в гръмоотвод, канализиращ любовта, властта, корпоративната дехуманизация и възхода на жените.