"Луксозното трябва да е удобно, иначе не е луксозно"

"Някои хора мислят, че луксът е противоположност на бедността. Не е. Противоположност е на вулгарността."

Коко Шанел

Изложението Lux Only в Интер Експо Център е уникално по рода си събитие, което се провежда за втора поредна година, като този път изложбената площ е осем пъти по-голяма от миналогодишната - 4100 кв.

Концепцията на мероприятието е да събере всякакъв тип луксозни стоки и да ги представи в изискан вид на хора с възможности.

Освен, че са задължително луксозни, експонатите са и доста разнообразни- яхти, лъскави коли, хеликоптер, диаманти и вили, мебели с позлата, скъпи пури и вина, часовници, висша мода както и луксозни потребления за дома.

 

Посетителите могат да се насладят и на изящни бижутерски артикули, като ювелирната изработка на пистолет, направен от бяло и жълто злато и инкрустиран с бели и черни диаманти. Неговите 6 патрона са от жълто злато. Това произведение на изкуството, заедно с диамантената химикалка Power pen (на стойност 100 000 евро) и часовникът на Romain Jerome DNA Titanic, изработен от останки на кораба "Титаник", са едни от звездите на щанда на "Maestro Jewelers".

Какво е луксът без висша мода. Модната ниша на изложението е успешно запълнена от модна къща "Агресия". Тя представя луксозната си мъжка линия за облекла Carlo Cadde Milano. На щанда на фирмата може да разгледате изящно изработени мъжки костюми от световно известни фирми, на които тя е представител -Zegna, Cerruti, Loro Piana, Dormeuil.

Сред най-любопитните експонати в изложението Lux Only е и болидът, с който Шумахер печели шампионската титла на Формула 1 през 2000, както и бутилката на холувудската вода Bling H2O (чието рекламно лице е Парис Хилтън) , която е ръчна изработка с кристали Swarovski и се оценява на 180 лв. Водата се добива от извор в планините Smokey Mountains на 800м. дълбочина.

Италианският дизайнер Фабрицио Джуджаро представи лично наскоро уникални обекти на индустриалния дизайн като колите-мечти Aston Martin Twenty Twenty и Ford Mustang by Giugiaro. Освен колите, Джуджаро промотира и други свои творения като офис креслото Contessa Okamura, бутилката San Bitter, бутилката за вода San Bernardo, фотоапарати Nikon F3 и Nikon F4 от дърво, лампите Bilumen и др.

Мебелите на изложението са предимно произведени в Италия (обикновено вариращи между 12-16 хил евро за артикул) - обсипани с камъни Swarovski, позлатени имитации на дворянски мебели в стил рококо, а някои дори гарнирани със щраусови пера.

Не липсват атрактивни оферти за жилищно строителство. Освен лъскави имоти на Luximoti и на най-голямата аукционна къща в света Christie's, купувачите могат да изберат и не толкова помпозни предложения, в случая идващи от страна на финландска компания.Тя предлага жилищни проекти за къщи изцяло построени от масивна дървесина, по финландски образец на строителство. Материалът е гарантирано огнеупорен, а интересното е, че гаранцията му е поне 100 години. Може да станете собственик на приятна дървена хижа срещу скромната цена от 2 хил. евро на кв.метър.

Интерес у посетителите събуди и новият тип отоплителни радиатори от естествен камък, извлечен от Пиринеите. Нестандартната идея за завършек на модерно обзаведена стая е изобретение на французин - Michael Cinier. Радиаторите са наричани още "топлите картини", заради широкия избор на цветове и уникалната им ръчна орнаментика. Те се предлагат в два (екологични) варианта - електрически и водни.

Ако случайно искате да си закупите яхта или хеликоптер или някое от изброените по-горе неща, побързайте защото изложението продължава до 2 декември.