За звезди като Ким Кардашиян социалните мрежи са голяма част от живота, а и от приходите им. Съпругата на Кание Уест има 188 милиона последователи в Instagram и над 29 милиона във Facebook, а обяви в Twitter решението си да се включи в кампанията #StopHateForProfit.
Тя е по идея на неправителствена организацията и целта е да се обърне внимание на речта на омразата в социалните мрежи.
В знак на протест срещу "омразата, пропагандата и дезинформацията", редица известни личности "замразиха" профилите си във Facebook и Instagram за 24 часа в сряда, 16 септември.
Кардашиян заяви, че ще "стои тихо", докато тези платформи позволяват разпространението на реч на омразата и създаването на групи, които разединяват Америка. Според нея, разпространението на невярна информация има и сериозно влияние върху резултатите от изборите, както и върху демокрацията в страната.
Освен риалити звездата, още много известни личности подкрепиха кампанията #StopHateForProfit. Сред тях са Кейти Пери, Леонардо ди Каприо, Дженифър Лорънс, Аштън Кътчър и Кери Уошингтън, предава BBC.
I love that I can connect directly with you through Instagram and Facebook, but I can’t sit by and stay silent while these platforms continue to allow the spreading of hate, propaganda and misinformation - created by groups to sow division and split America apart pic.twitter.com/XkxzABn7qw
— Kim Kardashian West (@KimKardashian) September 15, 2020
Организаторите на кампанията акцентират вниманието най-вече върху Facebook и факта, че на фона на всички обвинения за недостатъчни мерки срещу речта на омразата, социалната мрежа бележи рекордни приходи от реклама през изминалата година.
В резултат на бойкота обаче, американски медии информират за значителен спад в акциите на Facebook и намаляване със 7.2 милиарда долара на личното състояние на Марк Зукърбърг.