J.D. Power and Associates постави Volvo на първо място пред Mercedes-Benz в изследване, имащо за цел да определи удовлетвореността на клиентите от марката. Germany Vehicle Ownership Satisfaction Survey 2011, което е обхванало 17 000 автомобилни собственици, е проведено между януари и март тази година.
В него са оценявани автомобили на възраст 2 години на база качество и надеждност, външен вид, разходи за поддръжка и сервизна удовлетвореност. Volvo е постигнало резултат от 841 точки от възможни 1000, докато Mercedes „само" 839.
Този резултат е сериозно изкачване нагоре за шведската марка, която миналата година бе едва на 7-о място. J.D. Power отдават силния резултат да много добрия външен вид на моделите на Volvo. Топ 5 завършват Mazda с 831 точки, MINI с 827 и Honda и 824. J.D. Power отбелязват, че Mazda отчита особено добри резултати в качеството и надеждността, пише "Монитор".
Последните пет марки са Smart с 779 точки, Daihatsu (777), Mitsubishi (776), Citroen (774) и Chevrolet, който е отбелязал най-ниския резултат от 730. Според доклада средният за индустрията показател е 807.
Най-голям брой точки в цялото проучване има Mazda3, която е успяла да събере цели 862 в Lower Medium клас.