Renault представи новото поколение на Megane RS на автосалона във Франкфурт. Това е поредният модел от семейството на Megane.

Новият RS се задвижва от 2,0-литров бензинов турбодвигател. С използването на нови технологии, като например турбокомпресора с двойно регулиране, максималната мощност на мотора е увеличена на 250 конски сили при 5500 об/мин.

Максималният въртящ момент е 340 Нм при 3000 об/мин, като 80% от него са на разположение още при 1900 об/мин. Това осигурява лесно достъпна мощност и постоянно ускорение в целия оборотен диапазон. Скоростната кутия на Megane RS е 6-степенна механична и задвижва предните колела.

За първи път Renault ще предложи два варианта на шасито на Megane RS. Модификацията Sport е по-подходяща за ежедневно шофиране, осигуряваща комбинация от комфорт, стабилност и директно управление.

Вариантът Cup е подходящ за почитателите на пистово шофиране, като този модел има по-твърдо окачване и диференциал с ограничено приплъзване за постигането на още по-добри резултати.

Външният дизайн е базиран на Megane Coupe, но с още по-спортно излъчване благодарение на някои елементи от моторните спортове.

Автомобилът има заден дифузьор с централно монтиран ауспух, заден спойлер, преден спойлер с нос, подобен на този на болидите на компанията от Ф1 и LED дневни светлини. Отвътре има алуминиеви педали, спортни седалки, които могат да бъдат Recaro, спортни надписи RS и спортен волан.

На таблото е монтиран информационен дисплей, вдъхновен от моторните спортове, на който могат да се видят моментната мощност на двигателя, предупреждение за смяна на предавките, времето за ускорение до 100 км/ч, страничното ускорение, калибровките и изискванията на двигателя и могат да се засичат времената на обиколки на писта.

speed-press