Opel представи новия Opel Astra,.

Премиерата на компактния модел ще бъде на 17 септемвр съчетание на превъзходния немски инженеринг с плавен скулптурен дизайн и достъпни иновативни технологиии на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт. Opel Astra ще бъде представен с динамичната си версия хечбек с пет врати.

Новата Astra е с дължина 4,42 метра. Тя предлага по-голямо пространство и комфорт за пътниците на предната и на задната седалка благодарение на по-дългото със 71 мм междуосие.

Новият хечбек е разработен в Рюселсхайм, Германия. Автомобилът се отличава с напълно нова ходова част. Благодарение на по-дългото междуосие, по-голямата следа и новата конструкция на задния мост, автомобилът постига по-добра стабилност и динамика, без това да се отразява на комфорта.

Ходовата част на Opel Astra е решена като „мехатронна" система, която интегрира напълно механичните функции с електронните системи за управление. Както при Insignia, новият модел може да бъде оборудван с интелигентната електронна система на Opel - FlexRide.

Тя предлага избор между три различни режима на шофиране - стандартен, Sport и Tour, като в същото време се адаптира автоматично към промените в стила на шофиране и скоростта на завиване. Новата Astra включва още - ново поколение биксенонови адаптивни светлини Advanced Forward Lighting (AFL+), променящи интензитета и петното на светлинния сноп в зависимост от ситуацията на шофиране и пътните условия, като използват девет различни светлинни режима.

Система Opel Eye, включваща предна камера, която разпознава пътните знаци и сигнализира на водачите, ако непреднамерено излязат от лентата си на движение. Eргономични предни седалки, разработени с цел оптимална опора за гърба и безопасност.

Новият модел разполага с осем двигателя, отговарящи на стандарта Euro 5. Освен агрегатите с най-ниска мощност, всички останали са съчетани с шестстепенни предавателни кутии. С новата Astra ще направи своя дебют и една нова автоматична трансмисия с функцията Active Select.

Турбодизеловата линия CDTI включва четири двигателя с директно впръскване common-rail, работен обем от 1,3 до 2,0 литра и максимална мощност съответно от 95 до 160 к.с. Всички те са снабдени с филтър за твърди частици. Разбира се, част от двигателната програма ще бъде и версията ecoFLEX, която ще се отличава с особено ниски емисии на CO2 и разход на гориво. Четирите бензинови двигателя са с работен обем 1,4 и 1,6 литра и ще са с максимална мощност от 100 до 180 к.с..

Новият 1,4 Turbo двигател с максимална мощност 140 к.с. ще замести настоящия атмосферен 1,8-литров агрегат. Благодарение на изключителните високотехнологични характеристики за този обем двигатели, 1,4 Turbo развива 14% по-висок въртящ момент и в същото време поддържа осезателно нисък разход на гориво.

Speed-Press