предложи на пазара първия си автомобил с предно предаване. Компактният модел, който произлиза от прототипа LRX, ще се предлага като алтернатива само със задвижване на предните колела. Той ще е и най-икономичният Land Rover, правен някога, с вредни емисии от само 130 г СО2 на км.

Групата Jaguar Land Rover инвестира 800 милиона лири в разработката на екологични технологии. Част от тях е представянето на първия Land Rover с две задвижващи колела. Освен това LRX ще има изключително ниско тегло и много малки загуби на енергия, което повишава значително ефективността на двигателя.

Друга нова технология, която Land Rover ще въведе в най-близко бъдеще, е хибридната. През 2012 г. ще бъде представен първият дизелов хибрид в света. Автомобилът ще е базиран на Range Rover Sport, ще има 3,0-литров V6 дизелов двигател, електромотори и пакет батерии и ще е от типа пълен хибрид, способен да измине около 30 км само на електроенергия.

Хибридната технология постепенно ще бъде въведена в големите модели на Land Rover и ще намали значително разхода на гориво и вредните емисии. Още в края на тази година започват тестовете в реални условия на дизелов хибрид с кодовото име range_e, който ще бъде базиран върху Range Rover Sport.

Автомобилът ще бъде на пазара през 2013 г. Целта на този автомобил ще е да отделя под 100 г/км СО2 и същевременно да е способен да развива максимална скорост 200 км/ч.

„Land Rover обяви, че новият компактен Range Rover ще се предлага с две задвижващи колела и това е добра новина за компанията и за нашите клиенти, каза Фил Пофам, мениджър на Land Rover. - Ние ще продължим да правим най-добрите 4х4 високопроходими автомобили в света за клиентите, които имат нужда от тях, но за онези, които нямат - ще предложим като алтернатива две задвижващи колела."

Speed-Press