В стремежа си да разработи евтина и достъпна технология, която намалява разхода на гориво и вредните емисии, Kia представи прототип на Soul, снабден с нова аеродинамична система, наречена A.P.R.I.L. (Air Propulsion and Retardation Installation Line).

Засега със системата е екипиран моделът Soul, но тя може да бъде предложена за цялата гама на корейската марка.

Системата A.P.R.I.L. работи на базата на показанията на сензори, разположени в предната и задната броня, които следят показателите на вятъра и при нужда автоматично разгъват въздушни панели, улавящи вятъра и подпомагащи движението на автомобила.

Ако при движение с постоянна скорост вятърът зад автомобила е с подходящи показатели, отзад се разгръщат панели, за да може вятърът да подпомага движението. Ако водачът намалява или спира рязко, панелите се разгръщат, за да улеснят намаляването на скоростта. Допълнително точно под ауспуха се отваря елемент, който осигурява спирачно усилие като при кацащ самолет.

"Големият проблем на системите за намаляване на разхода на гориво и на вредните емисии е, че струват много, казва Аврил Бабо, мениджър на екипа, разработил системата. - Ние искахме да намерим решение, което не е толкова скъпо и може да се монтира на вече създадени автомобили."

"При тестове на нашата писта резултатите показаха, че при вятър разходът на гориво може да бъде намален с 25%, а нивото на вредни емисии - с 40%. Дори и при спокойно време, ако системата се използва само за спиране, разходът може да бъде намален с 10%, а вредните емисии с 15%. При идеални условия - движение по наклон и подходящ вятър - разходът и вредните емисии може да са приблизително нулеви, а животът на спирачните дискове може да се увеличи с 50%", допълва тя.

Speed-Press