Изложбата проследява най-новите тенденции в развитието на съвременното австрийско графично изкуство, обединени в творбите на Щефан Хилге, Кристоф Кийфхабер, Маргрет Койлер-Хайлингзетцер, Десислава Костадинова, Войтек Гшивоблоцки, Георг Лебцелтер, Хенриете Лайнфелнер, Хавиер Перез Гил, Михаел Пюрингер, Каролина Риа, Михаел Шнайдер, Херман Щауденгер, Стоимен Стоилов, Михаел Вегерер и Хервиг Ценз.
Съвременната графика възниква от художествената воля, която разглежда най-новите политически, технически и икономически процеси, за да формира мнения и да ги използва като аргументи. Художественият резултат е позиция, която е добре обмислена; доведена до убедително възприятие чрез сложни технически средства; тиражирано разпространена. Това означава: графиката е разпространение на позиция! Графиката не би трябвало повече да бъде дефинирана спрямо техническия процес на създаването й, а трябва да бъде разбирана като размножаване и разпространяване на образна информация.
Съвременната графика показва в модерното медийно общество, че днешните ни форми на информация и комуникация са наистина нови, но в своята структура те се опират на традиционната образна комуникация. „Pictorial turn" не води до различно качество, а само до различно количество. Това количество се превръща в ново качество, едва когато думите се спестяват като средство за комуникация и изображенията водят до успешното комуникиране.
Графиката на 21 век не изобразява, а символизира, информира, интерпретира, агитира. Тя се превръща в експериментално поле на медийната действителност.
Младите графици признават, че много от традиционните функции като размножаване и разпространение днес се прилагат от интернет системата. Те преодоляват рамките на продукцията, които досега са били присъщи за изкуството, и използват в служба на посланието всички налични технически средства, от парчето дърво до дигиталното възпроизвеждане на образ.
Техните творби играят с новите форми на комуникация, реагират на обществени обстоятелства, отразяват научни, политически, философски въпроси и коментират или отхвърлят нови практики.
Днешната графика допринася за разкриването и реализираното на нови стратегии за изобразяване. Днешните графици познават процесите на създаване и разпространение на печатна творба, които са непроменени от времето на създаването на графиката през 15 век до днес и използват този исторически товар, за да създадат аналитични, рефлектиращи и разяснителни приноси към значението и функцията на днешния "образен поток".
Опирайки се на тези най-нови тенденции в графичното изкуство, изложбата е обединена в следните теми: графиката като политическа агитация в творбите на Маргрет Койлер-Хайлингзетцер, Михаел Пюрингер и Херман Щауденгер; графиката като коментар към всекидневието при Каролине Риа, Десислава Костадинова; митологии към обяснение на света на Стоимен Стоилов, Кристоф Кийфхабер и Хервиг Ценс; серийно производство на графиката при Щефан Хилге, Георг Лебцелтер; нови техники в творбита на Хенриете Лайнфелнер, Хавиер Перез Гил, Михаел Шнайдер и предметност на графиката: Войтек Гшивоблоцки, Михаел Шнайдер, Михаел Вегерер.
Куратори на изложбата във Виена и София: Филип Маурер и Надежда Джакова