Галерия „Сезони” поднася на своите почитатели, изложбата на Трой Зошни и Майкъл МакНабни, която се открива днес - 17 август от 18.00 часа.
Трой Зошни е художник и автор на гравюри от Ню Лондон, Кънектикът. Неговото творчество е съзерцание на духовна идентичност, съзнанието на човека и природния свят, които се преобразяват чрез науката и технологиите.
Последните му постижения включват самостоятелна изложба в галерия Прат-Райт в град Ноанк и два стенописа в Ню Лондон, в сътрудничество с Майкъл МакНабни. През 2012 г. Зошни печели резиденстска програма в училището Alle School of Art and Design, Адис Абеба.
Трой Зошни работи с авторска техника, която нарича „редуктивно восъчна монотипия“. В продължение на много години, авторът усъвършенства процеса за направа на многоцветен отпечатък от един единствен восъчен блок.
Всеки допълнителен цвят в творбите на Зошни се създава чрез преработка – повторно рязане на единствената восъчна плоча. Нестандартният подход потвърждава, че всеки негов отпечатък е единствен и оригинален.
Прилагането на много цветове и използването на ролки вместо четки създава богатство на нюанси и текстури, които не могат да бъдат възпроизведени по друг начин.
Зошни очарова със своя „редуктивен“ процес, защото докато оригиналния восъчен блок постепенно изчезва, произведението – графиката се появява и развива.
Това трансформиращо събитие, символ на разрушението и същевременно на силата на съзиданието, прави произведенията на художника уникални в своята концепция.
Майкъл МакНабни създава композиции, в които липсва доказателство за „човешкото съществуване“. Животните са диви, в морските пейзажи липсват платноходки, сградите се забелязват рядко, разположени винаги на далечния бряг.
Разбира се, както МакНабни казва понякога се забелязват няколко задължителни за южен Кънектикът морски фарове, но акцентът винаги е в дивите и стари неща...
МакНабни показва голям интерес и страст към природата в творчеството си. Чрез творбите си той размишлява върху това колко време е било необходимо да се оформи едно дърво или камък. Това са нещата, които служат като отправни точки за неговото изкуство.
Самото произведение е само и единствено изразително визуално начинание - без очевидни алегорични, повествователни или документални претенции, но не изцяло лишено от тях.
Ако перифразираме Емил Бернар, "Картината на първо място е аранжимент от цветове върху плоска повърхност". За Майкъл МакНабни, създаването и подреждането на форми и цветове, които навяват усещане у зрителя, въз основа на един природен „груб“ дизайн, е най-съществено.