Преминаването към нова операционна система за смартфон включва определена доза научаване и освен ако потребителският интерфейс не е интуитивен, тази стъпка може да бъде много разочароваща.
Скорошни данни показват, че е имало значително увеличение в броя на потребителите на Android, преминаващи към iOS, достигайки най-високата точка от пет години.
Но много потребители, които сега пробват iOS за първи път изпитват определени затруднения с привикването към системата на Apple, разкрива нов доклад на платформата за сравнение на смартфони Green Smartphones.
Източник: iStock
Android и iOS имат различни потребителски интерфейси и съдейки по търсенията, направени в Google, Android е по-интуитивен от операционната система на Apple.
Това означава, че телефоните с Android са по-лесни за използване и навигация, докато за нов потребител може да се окаже предизвикателство да изпълнява основни задачи на iPhone.
Потребителите на iOS в САЩ често се затрудняват да изпълняват задачи като блокиране на някого и изтриване на телефоните им.
Източник: iStock
Green Smartphones установиха, че потребителите на iPhone извършват 58 процента повече търсения в Google, отколкото потребителите на Android, за да намерят инструкции относно ежедневните функции и задачи.
84 000 потребители на iPhone търсят помощ от Google, за да заснемат екранни записи, докато средно само 24 000 потребители на Android се нуждаят от помощ със същия проблем всеки месец.
61 000 собственици на iPhone въвеждат в търсачката въпроса „Как да възстановим фабричните настройки“ всеки месец, в сравнение с 8 400 собственици на смартфони с Android.
Източник: Google
Други задачи, които са по-лесни за Android, отколкото за iOS, включват запис на телефонно обаждане, настройка на гласова поща, споделяне на местоположение, изтриване на приложение, прехвърляне на снимки, актуализиране на телефон и извършване на архивиране на устройството.
Единствените две задачи, с които новите потребители на Android се борят повече, отколкото новите потребители на iPhone, са правенето на екранна снимка и сканирането на QR код.
Общо потребителите на iOS извършват 358 000 търсения в Google всеки месец, за да получат помощ при навигацията и използването на телефоните си, докато потребителите на Android извършват 226 000 търсения.
Това означава, че Android има ориентиран към потребителя интерфейс и повечето нови потребители не се нуждаят от изрични инструкции, за да използват телефони с Android.