На всеки няколко месеца се намира компания, която да измери склонността на потребителите да преминават от iOS към Android и обратно, което обикновено е добра индикация за способността на големите компании в бранша да привличат и задържат потребители.
През последните години тенденцията собствениците на телефони с Android да изоставят “племето” си, за да преминат към iPhone, определено се засилва.
Ново американско проучване от миналия месец, проведено от CIRP, сочи, че Apple се радва на пет-годишен връх в броя на потребители, привлечени от екосистемата на Android.
Източник: iStock
От данните между март 2022 г. и март 2023 г. CIRP е установила, че 15% от новите клиенти на iPhone са дошли от Android.
Днешният доклад показва почти същите резултати за първата четвърт на 2023 г. в Америка, като 14% от купувачите на iPhone идват от Android.
В същото време броят на преминаващите от iOS към Android представлява едва четири процента от общата потребителска база на iPhone.
Източник: Samsung
Това означава, че iPhone се радва на 10% повече бивши потребители на Android в САЩ.
Данните на CIRP за лоялността на клиентите също потвърждават по-силното привличане на iPhone.
Установено е, че iPhone/iOS има 94% процент на съществуващи клиенти, които са избрали Apple за следващия си смартфон.
Източник: Apple
Междувременно Android също се радва на силен процент на лоялност, но той е три процента по-нисък - 91%, което се отразява и в по-високия процент на потребителите, преминаващи към iPhone.
CIRP подчертава, че и двете екосистеми са с впечатляващи нива на лоялност на клиентите, „но в надбягване с два коня може да има само един победител – и iPhone е по-напред с повече от нос.“