Една от най-големите причини, поради които игрите на Mac се подобриха през последните години, е преминаването от процесори на Intel към чипове на Apple.
Най-новите чипове M3, M3 Pro и M3 Max за Mac разполагат с хардуерно ускорен Ray-Tracing и мрежесто оцветяване за подобрено изобразяване на графики, което е особено полезно за игри от висок клас.
Mac също така има същата основна хардуерна архитектура като iPhone и iPad, което опростява процеса на разработка.
Източник: iStock
До момента Apple блуждаеше между интегрирани и външни графични процесори, както и комбинация от различен хардуер за всичките си джаджи, което пречеше на разработката на по-големи игри за платформата й.
Apple обаче направи подобрения, свързани със софтуера.
macOS Sonoma разполага с нов Game Mode, който временно дава приоритет на производителността на CPU и GPU за игри.
Източник: Apple
По-рано тази година Apple пусна нов инструментариум, който улеснява разработчиците на игри да пренасят Windows игри към Mac.
Той предоставя среда за емулация, която позволява на разработчиците да пуснат своята съществуваща, немодифицирана Windows игра на Mac и бързо да оценят колко добре играта може да работи на macOS, преди да напишат какъвто и да е код.
Няколко популярни и големи игри станаха съвместими с Mac тази година, включително римейк на Resident Evil 4, Resident Evil Village, Stray и Baldur's Gate 3.
Източник: Apple
Death Stranding Director's Cut и Assassin's Creed Mirage също се очаква да стартират на Mac през следващата година.
Уви, водещи заглавия като Call of Duty: Warzone все още остават извън платформата на Apple, но виждаме все повече индикации, че можем да очакваме това да се промени занапред.