Докато много индустрии отбелязаха спад в продажбите си по време на пандемията, бизнесът със смарт говорителите за дома изглежда продължава да расте.
Това не е особено голяма изненада, имайки предвид, че милиони от нас прекараха доста седмици у дома, където технологиите са основното средство за забавление и комуникация с външния свят.
Освен че продажбите на умни говорители са продължили да растат с по шест процента във втората и третата четвърт на 2020 г., ръст в потреблението бележат и някои определени приложения.
Източник: iStock
С до 300% се е увеличило потреблението на фитнес приложението Peloton през устройства с Alexa, докато програмата за медитация Headspace е била ползвана 80% по-често.
Променил се е и начинът, по който хората комуникират с виртуалния асистент Alexa, който захранва умните домашни джаджи на Amazon.
Компанията отбелязва значителен спад в броя на хора, които питат Alexa за точния час, като вместо това потребителите са питали асистента кой ден е.
Източник: iStock
50% от потребителите на възраст между 18 и 34 години са разчитали именно на Alexa за новините от деня и информация около пандемията.
Малко над половината от собствениците на устройство с Alexa са се обръщали по-често към виртуалния асистент, като източник на забавление и музика.
Нещо повече - 71% от притежателите на поне един говорител с Alexa са обмисляли да си купят поне още един, за да осигурят възможности за забавление за непълнолетните членове на домакинствата си.