Първият ден на Новата Година беше и първият дработен ден за "Опра Уинфри нетуърк" - Телевизията на прочутата американска водеща. Тя ще достига до 80 милиона домакинства в Съединените щати и ще излъчва 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. По нея ще се излъчва и популярното всекидневното предаване, което Опра Уинфри води в момента за последен сезон по друг американски канал - Ей Би Си.

Програмната схема на новата телевизия има за цел да "вдъхновява зрителите и да им дава надежда", казва известната журналистка, наречена от Франс прес "папесата на телевизията".

Новият канал ще предлага предавания, предназначени да помогнат на хората да "водят възможно най-добрия живот", както казва самата Опра, ще излъчва ток-шоута, посветени на здравето, психологията, управлението на личните финанси и готварството. Въпреки че шоуто на Уинфри събира милионна аудитория всеки ден, успехът на канала й не е гарантиран, отбелязва Франс прес.

"Опра е много силна марка, но е много трудно да бъдат накарани хората да променят навиците си и да гледат нов канал", обяснява медийният експерт Дерек Бейн.

Състоянието на Уинфри е изчислявано от списание "Форбс" на 2,4 милиарда долара. Освен всекидневното си шоу, Опра притежава месечното списание "Оу", което твърди, че има тираж от 2,5 милиона