По време на конференцията си F8 тази седмица Facebook представи цял пакет от промени с кодовото име "FB5", които идват като отговор на всички критики към платформата през последните две години.

Това е петият значим момент на драстични промени за Facebook, който цели да върне доверието на потребителите и да внесе повече смисъл в прекарването им онлайн. 

Зукърбърг: Facebook ще се промени драстично през следващите пет години

Зукърбърг: Facebook ще се промени драстично през следващите пет години

Предвижда се мрежата да се раздели на две части

Ето как всеки от нас ще бъде засегнат от новостите, които Зукърбърг обяви по време на F8. 

Дизайн 

Промените в дизайна на уеб версията и мобилното приложение на Facebook са първото нещо, което ще забележим.

Снимка 421064

Източник: От Facebook

Логото в горния ляв ъгъл на уеб страницата на Facebook ще бъде променено и модернизирано, а синият цвят, който преобладава из страниците, ще бъде заменен с предимно бели мотиви. 

Същият стил ще бъде пренесен и в обновените приложения за iOS и Android, като iOS потребителите могат да очаква подобрения и в производителността на мобилното приложение - ерго, боравенето с него ще стане по-бързо и лесно.

Снимка 421071

Източник: От Facebook

Предстои да се появи и тъмен режим за уеб версията на социалната мрежа. 

Фокусът вече няма да е върху фийда

Една от главните идеи на Facebook е да промени начина, по който ползваме нюз фийда си и съдържанието в него. Това ще се случи с изместването на фокуса на потребителите към Facebook групите и взаимодействието с тях.

Снимка 421090

Източник: От Facebook

Идеята е, че малко или много групите ще се превърнат в основния фийд, който ще разглеждаме, като по този начин платформата ще ни доставя максимално релевантна за нас самите информация. 

Така ще можем да се концентрираме върху нещата, които наистина имат значение за нас, вместо да скролваме с часове през постове, които не ни носят никаква стойност.

Предложенията за нови групи ще започнат да се появяват на повече места и ще можем по-лесно да се свързваме с нови и настоящи членове на дадена група.

Целта на тези промени е да превърнат платформата в по-затворено пространство, в което не се чувстваме наблюдавани от всички, и в което комуникираме повече с хора, които споделят интересите ни. 

Всичко останало

Снимка 421065

Източник: От Facebook

Facebook обяви промени и в Dating услугата си за запознанства, както и в Marketplace, но, за съжаление, те няма да ни "огреят", тъй като все още не са достъпни на нашите ширини.

Facebook, Марк Зукърбърг, Facebook Dating, Secret Crush и още промени в социалната платформа

Facebook ще помага да си намерим половинката

И какво още се променя в социалната мрежа

Накратко - Dating вече ще разполага с подобни на Tinder функции, а на територията на САЩ Marketplace ще се превърне в подобна на eBay платформа, която приема плащания.