Тук ще ви представим класацията на ign.com за най-добри игри на всички времена подредени хронологично, но всеки от вас може да се чувства свободен да представи своя топ 10.

1. Space Invaders - произведена от Taito през 1978 година, играта явно не е първата видеоигра на света (Pong излиза 6 години по-рано), но докато видео пинг-понгът става изключително популярен, той не вдъхновява инженерите да му качват качеството както Space Invaders направи. Симулаторът за извънземни нашествия става главен виновник за всички бъдещи shooter- и и голяма част от игрите, които играем днес. Но също така Space Invaders е първата игра, която ви запазва резултата. Да, точно така, можете ли да си представите? Имало е игри, които не са запазвали резултати.

2. Ultima - произведена през 1980 година. Когато "Dungeons & Dragons" залива Америка, родителите са толкова ужасени, че решават да купят компютри на децата си за да ги разсеят от „сатанинската" игра. За щастие D&D фенът и програмист Ричард Гариот е една крачка пред тях и успява да да създаде за компютри Aplle 2, играта „ Akalabeth: World of Doom" през 1979 година. Невероятният успех на тази игра довежда и до създаването на Ultima , която поставя основата за бъдещите компютърни RPG-та.

3. Karate Champ - произведена през 1984 година. Преди "Street fighter" да бъде всепризната за господаря на бойните, геймърите са прекарали сериозно време тренирайки на Karate Champ. Разбира се, това не е първата игра с подобен сценарии, но е най-популярната. Бонус рундовете са нещо, което ще срешнете и в „Stree tFighter".

4. Tetris - произведена през 1985 година, реализирана за Game Boy през 1989 година. Играта е създадена от руснак и доказва и на по-възрастното поколение, че видеоигрите не са само „играчки" на младото поколение. Също така играта е една от създателките на съвременния „puzzle" жанр.

5. Super Mario Bros. - произведена през 1985 година от Nintendo. Играта поставя нови стандарти сред видеоигрите за години напред. Историята е слаба (спасете принцесата от покрита с шипове костенурка), но самата идея да изчезваш в комини и други места е революционно постижение, далеч от това на предишните видеоигри.

6. Wolfenstein 3D - произведена през 1992 година. „Новаците" от id Software са правили игри за 8-годишен междузвезден пътник и кръжащ из въздуха танк. По-късната игра с first person перспектива, предначертава пътя на id Software към компютърната Wolfstein 3D. Тази новаторска игра запознава геймърите с истински текстури. Оръжието в ръка тип first person, сменяеми оръжия, както и мунициите са под определен брой. Ако искате го кажете - това е „големият брат" на бъдещите FPS. Нека си представим, че без тази игра Doom и Quaке просто нямаше да са същите днес.

7. Dune II: The Building of a Dynasty - произведена през 1992 година. Когато Dune II залива пазара през 1992, всичко в света на „компютърната стратегия" се променя. С тази игра, Westwood studios популязират жанра „real-time strategy" и поставят основата за произвеждането на любимите й на цял свят наследници от Warcraft 2 през Command & Conquer до Total Annihilation.

8. Super Mario 64 - произведена през 1992 година. Видеоигрите винаги са се въртели около идеята за 3D. Така идва и Марио, избутвайки всички встрани като бърз влак и убеждава всички да потънат в нея. Редицата с игри, която следва Mario 64 е дълга и съдържа имена като Banjo Kazooie, Ratchet & Clank и Psychonauts.

9. Half - Life - произведена през 1998. Когато Valve изстреля Half-Life през 1998 цялата игрова индустрия знаеше за нея. Играта не е с типична за first-person shooters малка история. Историята е навързана и кара играчa да вярва, че наистина се намира до черната дупка в изследователския център, където се сблъсква с различни врагове и артефакти.

10. Grand Theft Auto 3 - произведена през 2001 година. Не много игри могат да претендират, че съдържат в себе си всички жанрове. Grand Theft Auto III хвърля играча във възторг. Никога преди геймърите не са се чувствали толкова свободни в игралния свят. Играта предлага нечувано количество от side-missions, mini-games, и free play възможности. Много други следват идеята на GTAIII, като Saint's Row, Crackdown, True Crime, и Scarface. Шофирането в играта напомня за заглавия като The Getaway.