Малко преди представянето на чисто новия Mercedes G-Class в началото на годината, създателите му решиха да нагнетят напрежението по един доста нетрадиционен начин - като "опаковат" екземпляр от оригиналната класическа версия на модела в гигантски кехлибарен блок.
Автомобилът е бил залят със смола, за да оформи това, което впоследствие Mercedes наричат "Кехлибареният куб". За целта са били необходими 44 400 литра смола, а всичко заедно с рамката и транспортната конструкция тежи общо 52 тона.
Източник: Mercedes-Benz
Главно действащо лице в екстравагантната скулптура е модификацията Mercedes-Benz 280 GЕ, произведена през 1979 г. Кубът е с дължина 5.5 метра, широчина 2.55 метра и е висок приблизително 3.10 метра.
Веднъж завършен, проектът се превърна в ясна препратка към филма "Джурасик парк", след което скулптурата пое на дълго пътешествие отвъд океана, за да бъде показана на автосалона в Детройт през януари.
Източник: Mercedes-Benz
Защо се сещаме за него сега? От Mercedes пуснаха видео, пренасящо ни зад кулисите на това, което те наричат най-голямата кехлибарена инсталация в света. На направата ѝ са използвани 44.4 тона синтетична смола. От участието в изложението в Детройт, златистият куб е бил участник в различни мероприятия на различни пазари, където последното поколение на G-Class е било представено.
Източник: Mercedes-Benz
През март в Женева германците разшириха гамата на модела със спортната версия G63, а преди броени дни се появиха слухове, че още по-горещ G63 S вариант вече се обсъжда.
Същото важи и за версия с името Maybach, която ще отнесе лукса в G-Class на съвсем друго ниво. Междувременно, версиите, оборудвани с дизелов двигател ще излязат на пазарите в Европа преди края на тази година.
Източник: Mercedes-Benz
Разбира се, появата на новото и много по-различно поколение на G-Class не означава, че моделът с установения през последните няколко десетилетия дизайн ще бъде забравен. Той ще продължи да се продава на някои избрани пазари, като тези в Германия, Австралия и Близкия Изток.