„Влез в Интернет!"-2012 е мотото на европейска кампания, организирана от Телецентрове-Европа, която започва от днес.
В дните от 26 до 30 март се очаква над 200 000 души от 50 страни да се включат в инициативата, като някои от тях ще влязат за първи път в Интернет пространството, други ще повишат своите компютърни знания и умения.
Целта на европейската инициатива „Влез в Интернет!"-2012, (www.getonlineweek.eu) е повишаване на цифровата грамотност на европейските граждани и отчитане на онлайн-уменията на участниците. Телецентровете в Европа ще помогнат на хиляди хора за първи път да влязат в Интернет. Те ще се превърнат в своеобразни обучителни школи и библиотеки, в които ще се използват и нови образователни продукти, в помощ на младите хора, при търсене на работа, навлизане на жените в сферата на ИКТ, взаимното обучение на различни поколения, участие на повече хора в гражданското общество.
Специално за кампанията е разработена социално-иновативна програма, наречена „Реални умения", чрез която ще се направи диагностика на компютърните навици и умения на хората в режим онлайн. Тази програма, е създадена специално за младежите, които да оценят собствените си възможности, както и да разберат, какви ИКТ знания са им необходими, за да са конкурентноспособни на пазара на труда.
Няколко са темите на тазгодишната кампания - Първи клик - за тези, които до момента не са ползвали компютър; ИКТ за работа - за безработни и хора, заплашени от уволнение; Електронни граждани - запознаване с услугите на електронното правителство; Баби и момичета онлайн; Жени онлайн; Безопасен Интернет - за деца, родители и педагози; Онлайн услуги.
България също се присъединява към европейската кампания, която ще премине под патронажа на заместник-председателя на Европейската комисия и комисар по Цифровия дневен ред на Европа Нели Крус.