Дебатът около сигурността на самолетите на Boeing показва колко е трудно да се спечели общественото одобрение за безпилотната технология при автомобилите, твърди главният изпълнителен директор на Daimler - Дитер Цетче.

Според него случаят с американският производител на самолети ясно показва, че хората веднага се настройват срещу софтуерните асистенти, когато те станат причина за тежка катастрофа.

След двете злополучни катастрофи на пътнически самолети Boeing 737 MAX, всички машини от модела бяха приземени. Разследващите откриха, че причината и за двата тежки инцидента, при които загинаха всички на борда на двете машини, се корени именно в автопилота. Всичко това породи съмнения за безопасността на всички подобни системи, включително и тези в автомобилите.

Автомобилната индустрия ще представи своите автономни системи поетапно, с което се цели по-лесното възприемане от обществото на изключително сложната, но потенциално увеличаваща безопасността система.

"Дори ако безпилотните автомобили са 10 пъти по-безопасни от тези, управлявани от хора, е нужен само един значителен инцидент, който да наклони мненията в обратната посока", коментира Цетче.